8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    iJan

Mengpaneel op iMac aansluiten

Ik wil graag een mengpaneel (Panasonic MX30) aansluiten op mijn iMac, zodat ik commentaar en muziek aan een film kan toevoegen en het volume van beide bronnen via het mengpaneel kan regelen. Het mengpaneel heeft een uitgang voor normale (rode en witte) stekkers. Moet ik het paneel aansluiten op de microfooningang van de iMac? Is hier een bepaalde kabel voor beschikbaar?

Moderator
    Adriaan Mol

Ikzelf heb mijn Mac aangesloten op een versterker, die ook tulp stekkertjes gebruikt (het rood/wit gebeuren). Dit doe ik met een simpel kabeltje die vrijwel in elke electro winkel te kopen is.

Gewoon van een koptelefoon kabeltje (ik weet niet hoe ze het noemen) naar een tulpstekkertje.

Adriaan

Bijdrager
    iJan

Bedoel je met het stekkertje dat in de microfooningang van de Mac gaat een mini-jackplug?

Jan.

Bijdrager
    GIJay

Dat is een Jack- cinch om het even juist te zetten.
    Pas echter wel op. Jacks zijn er in verschillende maten.
    Van heel groot tot onbenullig klein. Je moet de maat ertussen hebben.

Bijdrager
    GIJay

darn… ja dat bedoelt ie.

Sorry, eerste gepost dan pas gelezen… he weeral een post meer voor mij;)

Bijdrager
    Aqua1

Maarreh…. jongens, een iMac heeft geen audio in. Alleen uit. Je hebt ook een mini-jack(of tulp)-usb adapter nodig. Of hebben we het over de iMac G3 ? Dan houd ik verder op. :shock:

Bijdrager
    Ruben
    ”Aqua1″

Maarreh…. jongens, een iMac heeft geen audio in. Alleen uit. Je hebt ook een mini-jack(of tulp)-usb adapter nodig. Of hebben we het over de iMac G3 ? Dan houd ik verder op. :shock:

Een G3 heeft ook geen Audio in hoor, althans, die van mij niet. Ik heb een iMac Graphite en een iBook 800 Mhz, beiden zonder audio in. Ik heb daarvoor een leuk apparaatje van Roland (Edirol) aangeschaft, doet het geweldig!

Bijdrager
    sally

Griffin iMic is een handig ding om audio (mic/line) via USB in te voeren. Daar kun je prima mengpaneel op aansluiten.
    André

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.