7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nightwalker

Memory upgrade iMac 27 inch mid 2011

Hey iedereen,

Enkele maanden geleden heb ik me de laatste nieuwe imac aangeschaft en wil nu toch wat geheugen bijsteken.
    Momenteel heb ik 4 GB ram.
    Ik heb op volgende site 8GB ram zien staan voor een redelijke prijs.
    http://www.alternate.be/html/product/Geheugen_SO-DIMM_DDR3/GeIL/8_GB_DDR3-1333_Kit/428911/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=SO-DIMM+DDR3
    Nu heb ik 2 vragen.
    Vraag 1: Is deze rap compatibel met mijn iMac. Ik heb al op de apple support site gekeken en volgens die site lijkt de ram toch compatibel te zijn, maar ik wil toch iets meer zekerheid:)
    Vraag 2: Kan ik mijn huidige 4 gig laten steken (2 latjes), en mijn 8 gig (2 latjes) er gewoon bij in steken? Zo zijn al mijn slots gevuld. Vroeger wisten alle computer “experts” me altijd te zeggen dat je best altijd latjes van dezelfde grootte in je computer steekt. Als dat het geval is dan moet ik mijn 4 gig er uit halen en zal ik blijven zitten met 8 gig, tov 12 gig als ik alle latjes kan laten steken.

Hopelijk houdt mijn uitleg een beetje steek.
    Ik kijk alvast uit naar de reacties.

Bijdrager
    AppleStef

2: Ja het gaat, geen enkel probleem om de 2 latjes erbij te prikken en de huidige er in te laten zitten.

Bijdrager
    eiskoud

Ik heb in mij 27″ Imac (eind 2009) ook vorige maand zonder problemen 8GB bijgeprikt.
    (van 2×2 = 4GB dus nu naar 2×2 en 2×4 =12GB)

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?articleId=330770

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bijdrager
    bobvanderheijden110

ik zou het via deze site doen heb ik met mijn imac ook gedaan

OWC

Bijdrager
    robert1970

Onlangs heb ik ook 2×2 4GB bij geprikt. Heb nu 12GB aan boort.
    Beide modules zijn van Kingston (dat zat er ook al in) op kloksnelheid 1333 en functioneren perfect.
    De computer start er niet merkbaar sneller van op, maar de programma’s….

Bijdrager
    nightwalker

Bedankt iedereen voor de gepostte antwoorden.
    Ik zal de links eens bekijken. Op OWC heb ik ook al gekeken, maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd goedkoper is. Bij aankomst krijg je achteraf nog een factuur van de doane, waardoor het niet veel tot niet goedkoper is om het in de US te kopen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.