15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

memory clean betrouwbaar

Hallo
    ik weet niet of het een met het ander verband houd maar ik heb sinds gisteren Mavericks en nu loopt Memory clean bovenaan het beeld mee.Ik moet regelmatig cleane……..Is dit wel betrouwbaar en zo ja als je HEEL regelmatig moet cleane moet er dan geen “zwaarder” geheugen in?bl

Bijdrager
    fred44nl

Mavericks is uitstekend in staat om het beschikbare werkgeheugen zo optimaal mogelijk te gebruiken.
    t.o.v. Mountain Lion is het geheugenbeheer aanzienlijk verbeterd.
    daar heb je echt geen apart programmatje voor nodig:)

Bijdrager
    A.M.Dekker

Nee. Gewoon verwijderen die handel. OSX Mavericks kan prima omgaan met het geheugen. Laat je niet misleiden door het bericht van software als Memory Clean dat er teveel geheugen in gebruik is. Sinds OSX Mavericks gaat het geheugenbeheer op een hele andere manier dan voorheen.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

OK bedankt voor de tip!!! is weggesmeten!

Bijdrager
    fred44nl

dan zoek je het op in Activiteitenweergave en sluit het al dan niet geforceerd af.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

sorry fred44nl had het gevonden hoe weg te smijten maar had hier al gevraagd hoe dat moest
    dus daarom hebben onze ‘mijn bewerkte) elkaar gekruist

Bijdrager
    Shmoo

Als het om deze app gaat dan kan ik je zeggen dat het top werkt.
    https://itunes.apple.com/nl/app/memory-clean/id451444120?mt=12

De app staat niet voor niets in de hoogste regionen gewaardeerd van Gratis apps in de MAS.

Ik gebruik hem ongeveer Ć©Ć©n keertje per dag op mijn oude 2007 iMac waar maar max. 4GB RAM in kan. ideaal, of je hem ook moet gebruiken op nieuwere iMacs heb ik geen verstand van, ik ben normaal niet zo’n fan van cleaning software en weet ik veel wat voor handige tools maar op oudere iMacs met Mavericks loopt je geheugen heel snel vol na serieus een paar uur werken en aangezien Apple gewoon met het jaar slechter wordt wat betreft het bouwen van stabiele (eigen) software doet deze App precies wat ik wil dat het doet.

Ik heb hem niet continue aanstaan in de menubalk maar als ik merk dat mijn iMac sloom begint te worden dan start ik hem even op, druk op Clean en sluit het programma weer af. Ideaal je Mac loopt daarna weer lekker snel zonder hem opnieuw op te hoeven starten.

(y) Voor mij een uitkomst totdat ik kan downgraden naar Lion.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik heb het weer geĆÆnstalleerd…….;als ik “flink” aan het surfen ben dan gaat het geheugen snel naar beneden…….er blijven dan zo’n 32MB over ,bovenin verschijnen de resterende cijfers in het rood en memory clean maar laten lopen.Is dat nu fake of echt zo?Ik merk niet dat het steeds langzamer zou worden bij het surfen OF toch maar geheugen bijplaatsen?

Bijdrager
    fred44nl

kijk bijv. in Activiteitenweergave ook eens naar het geheugen-gebruik.
    als je weinig of geen swap hebt, dan draait alles prima.
    Mavericks houdt veel in het werkgeheugen, terwijl bijv. met ML er veel meer geswapped werd.
    onderstaande afbeelding is na ruim 14 dagen ingeschakeld te zijn.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik heb act.weergave geopend
    twee dingen vallen op QTkitserver-(27218)safari staat in het rood geschreven
    verder zijn bij mij de cijfers programmageheugen 1,57 GB
    fysiek 4GB bestandscache 298 MB
    geheugengebruik3,98GB wired geheugen 899 MB
    virtueel 8,91GB
    gebruikte swap 448MB gecomprimeerd 1,23 GB
    Wat kan je dan hierover zeggen?
    En…leer me aub eens hoe ik zo’n tabel hier direct neer kan zetten aub

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt geheugen bijplaatsen totdat je een ons weegt. Vol komt het altijd.

Waarom wil je per se leeg geheugen hebben? Het is een beetje alsof je met een 3-deurs auto rondrijdt met een bordje op: iedereen gratis meerijden!
    En omdat er dan snel iemand instapt, vraag jij je af of je niet een touringcar aan moet schaffen zodat je meer lege stoelen overhoudt. Al die stoelen komen toch weer vol als iedereen gratis mee kan?

Jouw gedachtes en het letten op die overbodige software is net zo onlogisch als bovenstaand verhaal. Gebruik toch gewoon je Mac en let niet op dat geheugengebruik als je geen heftige problemen ervaart.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

sunkeeper..ik vind hem sterk die vergelijking!!!!!!:-)
    alleen rijd ik een mercedes M klasse 350 Bluetech:-)
    maar je boodschap is toch overgekomen
    BEDANKT
    nu alleen die tabel nog leren op het forum zetten…….
    aanklikken en dan tussen (img) en (img) zetten????

Bijdrager
    hasseltse huzaar

en die rooie QT server?ook niks van aantrekken?had ik nog nooit gezien

Bijdrager
    fred44nl

een afbeelding plaatsen doe je als volgt

klik op Img

klik op browse en ga naar de afbeelding

wacht tot de afbeelding ge-upload is en het veld gevuld is

klik tenslotte op Voegtoe

Bijdrager
    SunKeeper

Als je weet hoe je een screenshot maakt.

Daarna op Img klikken, upload, plaatje kiezen. Wacht op de url (/uploads/….) in het vakje.
    Klik op Voeg toe.

Daarna hoort er

voor te staan, en

[/img]

achter te staan. Als dat niet zo is, klik nog eens op Img, terwijl de url geselecteerd is.

Edit: dat sommige processen niet meer reageren in Activiteitenweergave hoort zo in Mavericks. Niets aan de hand, dat heeft iedereen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.