8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ICUfrans

Melding:mijn iPod is gekoppeld aan een andere bibliotheek

Hallo

Ik heb iTunes op mijn C/ schijf staan. Alle muziek heb ik naar een pas geïnstalleerde tweede interne harde schijf (G/) verplaatst.
    ls ik nu iTunes open en mijn iPod aansluit krijg ik de volgend melding:
    De iPod van Frans is gekoppeld aan een andere iTunes muziekbibliotheek. Wilt u de koppeling met die andere iTunes muziekbibliotheek wijzgen en alle bestanden, nummers en afspeellijsten op de iPod vervangen door die uit deze bibloitheek?”
    Vervolgens vindt er geen synchronisatie plaats tussen iTunes en mijn iPod.
    Ik klik dan op nee omdat ik niet weet welke bibliotheek dat is. Mijn vriend heeft een eigen iTunes op een andere account van dezelfde PC.
    Hoe kan ik weer een koppeling krijgen tussen iTunes en iPod zodat er weer gesynchroniseerd kan worden?
    Bedankt

Bijdrager
    wout3r

Tja, dat is logica;)

Je iPod is gewend alles van de C schijf af te trekken, en omdat je nu alles naar de G hebt verplaatst denk je iPod dat je op een andere computer zit. Je iPod is hiervoor beveiligd dat je niet kan syncen met andere computers/libary’s. Als je gewoon alle muziek (die dus nu op je G staat) in je iTunes libary gooit en dan synct dan komt alles goed:) Bij die melding moet je dan op ‘Ja’ drukken. Het duurt vast wel even als je veel muziek hebt (dat neem ik nu wel aan omdat je een hele nieuwe hard disk hebt gekocht ;-)), maar dan heb je je muziek wel weer netjes op je iPod staan. Voortaan zal hij nu ook niet meer deze meldig geven, tenzij je natuurlijk weer je muziek gaan verhuizen:P

Succes!

P.s. Welkom op ’t forum

Bijdrager
    ICUfrans

Hallo Woopz

Bedankt voor je snelle reactie. Toch heb ik nog een vraag.
    Ik heb alle muziek naar de G schijf verplaatst ,juist om ruimte te maken op mijn C schijf (van de 75 GB was nog maar 500 MB over) .Nu de muziek (ruim 11 GB) op de G schijf staat en met behulp van 1GB aan extra werkgeheugen, is mijn PC weer lekker snel. Als ik jouw advies opvolg, staat dan mijn C schijf weer vol met die 11GB aan muziek? Dat wil ik dus niet.

Bedankt

Moderator
    unSOUND

Ziet iTunes de nummers wel staan op de nieuwe schijf ? Dus als je een nummer dubbelklikt, speelt hij hem dan wel af ?

Als dat het geval is hoef je enkel maar je iPod aan te sluiten en bij de melding op JA te klikken, dan wordt de muziek van je iPod voortaan gesynct met de muziek van de G schijf.

Bijdrager
    ICUfrans

Hallo

Het was inderdaad een kwestie van op “ja” durven klikken, maar als ik niet weet wat er dan gebeurt, houdt het idee dat je iPod in een keer leeg of met iets kompleets anders wordt gevuld, me tegen.

Bedankt dus voor deze gouden tip !!

iPod synchroniseert weer en C schijf nog even leeg als daarvoor.

Bijdrager
    wout3r
    ”ICUfrans”

Hallo Woopz

Bedankt voor je snelle reactie. Toch heb ik nog een vraag.
    Ik heb alle muziek naar de G schijf verplaatst ,juist om ruimte te maken op mijn C schijf (van de 75 GB was nog maar 500 MB over) .Nu de muziek (ruim 11 GB) op de G schijf staat en met behulp van 1GB aan extra werkgeheugen, is mijn PC weer lekker snel. Als ik jouw advies opvolg, staat dan mijn C schijf weer vol met die 11GB aan muziek? Dat wil ik dus niet.

Bedankt

Nee, dat bedoelde ik niet. Om mijn lange verhaal kort te maken bedoelde ik ook dat je even op “ja” moest drukken. Alleen ik probeerde ook uit te leggen waarom iTunes deze waarschuwing gaf, maar dat is dus niet helemaal goed overgekomen;)

Bijdrager
    ICUfrans

Sorry, dat had ik dus inderdaad niet begrepen, ik hoop dat je je niet tekort gedaan voelt.:D
    Bedankt nogmaals voor het meedenken en mee oplossen.:oops:

Bijdrager
    wout3r

Nee joh, ik ben blij dat wij je hebben kunnen helpen :D!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.