12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    theo1

[Opgelost] melding softwareupdate verdwijnt niet

Gisteren een nieuwe iMac gekocht: 27inch 2019 5K, erg blij mee. Inmiddels ook alle updates gedaan en bijgewerkt naar Catalina 10.15.4. Echter, in het dock bij systeemvoorkeuren blijft het rode 1-tje staan. En als ik vervolgens bij doorklik staat er ook een rode 1 bij software update. Als ik vervolgens software update aanklik, krijg ik echter de melding dat mijn mac up to date is (ook met de vermelding Catalina 10.15.4.) Weet iemand hoe ik deze onjuiste melding weg kan krijgen? Lijkt me een bugje ergens in het systeem.

Vast dank!

Bijdrager
    Shmoo

Wat bij mij wel eens helpt is de Mac App Store openen > Updates > paar keer op Command + R (refresh) drukken.  Even wachten. Mac App Store sluiten en Systeemvoorkeuren > updates opnieuw openen.

Bijdrager
    theo1

Dank voor de tip, het helpt helaas niet, rode bal met 1 blijft staan, terwijl mac toch echt up to date is. Raar he?

Nog meer ideeën wat het kan zijn?

Bijdrager
    penseel

En opnieuw opstarten?

Bijdrager
    theo1

Ook diverse keren geprobeerd en ook Catalina opnieuw geïnstalleerd….

Bijdrager
    Shmoo

Serieus, je installeert Catalina opnieuw voor zoiets kleins?  Als je verkouden bent bel je ook 112? 😁

Bijdrager
    theo1

Is niet veel werk, gewoon Schijfhulpprogramma > Installeer Catalina opnieuw,  en een kwartiertje later staat het er weer op. Heb niet de hele harde schijf gewiped. Maar goed, het werkt dus niet….. En ik vind het toch wel een vervelende bug. Als je een nieuw, duur, apparaat koopt, wil je graag dat alles helemaal goed werkt (ik in elk geval wel).

Moderator
    Night

Heb je ook al gekeken of er iets anders geüpdatet moet worden, misschien iets dat je eerder als ‘verborgen’ hebt gemarkeerd?

Bijdrager
    TheBigZ

Probeer deze eens:

defaults write com.apple.systempreferences AttentionPrefBundleIDs 0

Bijdrager
    theo1

Het werkt voor (samen met “killall Dock”)!

Dank voor de tip, @theBigZ !

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Bijdrager
    GMGriffioen

Graag wil ik hierop reageren. Ik heb precies hetzelfde probleem en is helaas niet opgelost door “defaults write com.apple.systempreferences AttentionPrefBundleIDs 0” te gebruiken. Als ik dit doe dan is het rode 1-tje even weg, maar als ik weer naar “Software update” ga is hij weer terug.

Terwijl de iMac helemaal is bijgewerkt (zie schermprint).

Tips zijn welkom!

Melding softwareupdate

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.