6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

melding safetynote van appel in safari betrouwbaar?

Ik krijg plotseling bij normaal internetgebruik een melding midden op scherm:
    Van ‘http://apple.com-safetynpte.com’
    ONMIDDELLIJKE ACTIE VEREIST
    VIRUS ONTDEKT
    druk op enter om herstelproces te beginnen.

Ik kan met safari verder niets meer doen, rood, geel , groen zijn grijs. dit typ ik op een andere mac.
    Is dit veilig te doen (op o.k. klikken) of wat dan dan?

bvd!

Bijdrager
    Bruce27

ook nadat ik safari geforceerd gestopt heb en weer opstart komt dit scherm. ik kan dus niets doen of op o.k. klikken maar vertrouw het voor geen meter.
    Graag een reactie…
    BVD!

Bijdrager
    IGBA

Nergens op klikken: dit komt zeker niet van Apple. Probeer Safari te herstarten met de shift-toets ingedrukt.

Bijdrager
    Bruce27

Dank voor je snelle reactie! Ik klikte nergens op en ben inmiddels door mijn zoon geholpen middels TeamV en de zaak is opgelost.
    (Ik wilde hem niet lastig vallen want heeft het barstensdruk maar moest wel verder…)
    Er zit nog nog wel iets raars met een certificaat wat gevraagd wordt en we zijn bang dat DeltaLloyd gehackt is of gebruikt maar de melding is weg en safari doet het weer. ik heb DL ook maar screendumps gegeven en wacht hun reactie af. zij schijnen geen beveiligde site te hebben maar dat zegt me verder niets.
    Wat mij betreft topic gesloten.

mvg,

Bijdrager
    JoopJoopJoop

VAN APPEL???? verkeerde forum……

Bijdrager
    Bruce27

leuk, automatische spellingcorrectie plus de haast vanwege het dreigende bericht…
    Maar ik ga er standaard helemaal vanuit dat op dit forum vooral digitale fruithandelaren zitten die dit meteen ruimhartig begrijpen… :–) !
    mvg,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.