10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac4altijd

Melding op Apple Watch: Log in met Apple ID om aankoop te voltooien

Heel vreemd: Sinds ongeveer een week krijg ik dagelijks enkele keren genoemde melding op mijn Apple Watch (en alleen daar). Kijk ik in de App Store en iTunes Store dan staan daar echter geen te autoriseren aankopen, mijn abonnementen (o.a. iCloud) melden niet dat er problemen zijn met de incasso en ook mijn betaalmethoden melden geen problemen. En ja, mijn Apple Watch is “gewoon” gekoppeld aan mijn iPhone via Apple ID. Ik annuleer de melding steeds maar deze komt steeds terug. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Bijdrager
    Muiter

Ik heb hier hetzelfde. Alles ook al nagelopen. iCloud account (en gekoppelde apparaten) nagelopen. Hopelijk heeft iemand een oplossing…

Bijdrager
    Shmoo

Gaat het om één en hetzelfde Apple ID of eentje van jezelf en de andere van je vrouw, bedrijf weet ik veel wie?

Bijdrager
    Mac4altijd

<p class=”cite”>Shmoo op 7 oktober 2019 om 15:27</p>
    Gaat het om één en hetzelfde Apple ID of eentje van jezelf en de andere van je vrouw, bedrijf weet ik veel wie?

Nee, het gaat om een en dezelfde Apple ID

Bijdrager
    fnk

Laatste watchOS heeft ook een eigen appstore app daar al eens gekeken?

https://www.imore.com/how-use-app-store-your-apple-watch

Bijdrager
    Hans V R

Ik heb hetzelfde probleem sinds ongeveer één of twee weken. Ik heb ook een Belgisch App Store id en daarvoor wordt gevraagd “om de aankoop te voltooien” maar ik heb geen idee om wat voor aankoop het zou moeten gaan. Noch in NL noch in B. Weet iemand waar zo’n aankoop op te sporen is? Is Apple gehackt ….?

Bijdrager
    Ron

Deze melding krijg je bij updates van apps in de App Store die niet uitgevoerd kunnen worden, omdat deze apps met een ander Apple ID ooit zijn gedownload. Voer gewoon het gevraagde wachtwoord in en de onvoltooide updates worden uitgevoerd. Ter controle:  Ga op je watch naar de AppStore, scroll helemaal naar beneden, kies account, aankopen, mijn aankopen of updates en scroll wederom helemaal naar beneden en je ziet welke updates niet geïnstalleerd worden door het bovenstaande. Succes

Bijdrager
    Dym

Heb ook al weken dezelfde melding, alles na gelopen en bovenstaande pakt ie niet. er zit denk ik toch echt ergens een bug in de software

Bijdrager
    Mac4altijd

Bij mij heb ik het kunnen oplossen. Ik had inderdaad 1 app ooit aangeschaft met een andere Apple ID (app niet te koop in de Nederlandse Store te koop). Daarna weer uitgelogd en ingelogd op mijn “normale” Apple ID. De app “deed vervolgens gewoon mee” met updates dus ik was zo ongeveer al vergeten dat ik deze ooit met een andere Apple ID had aangeschaft. En vanaf Catalina kreeg ik dus deze melding. Inloggen met die andere Apple ID (en daarna weer terug) heeft het voor mij opgelost.

Bijdrager
    Dym

Ik heb hem helemaal leeg gehaald en gekoppeld met een andere icloud waar ik de melding van kreeg, niks kunnen vinden helaas.

Weer terug leeg gehaald en terug gekoppeld aan mijn eigen icloud, tot nu toe gaat het goed.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.