11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Melding onvoldoende iCloud Opslag…?

Ik krijg stees de melding dat er geen Back-up gemaakt kan worden omdat er onvoldoende ruimte over is op iCloud….

Maar bij instellingen staat:
    – totale opslag 5,0 gb
    – beschikbaar 1,4 gb

En bij instellingen / iCloud / beheer opslag staat:
    – reservekopieĆ«n / deze iPhone 3,4 Gb…

Dus waarom dan steeds die melding?

Bijdrager
    prenkema

Heb je 16 of 64 GB in je iPhone?
    En hoeveel staat er op je iPhone, kijk via instellingen, algemeen

Bijdrager
    Willumpie

@prenkema: dat maakt toch niet uit. Hij geeft aan dat hij 3,4 gb nodig heeft voor reserve kopie. Dan moet het toch lukken met 5,0 gb en 1,4 gb marge…!?

P.s. Ik heb 64GB iPhone waarvan volgend algemeen / info 30,5 beschikbaar is.

Bijdrager
    Jorik

Die 3,4 GB aan reservekopie is wat er op dit moment aan reservekopie op je iCloud staat. Als je telefoon een nieuwe reservekopie wil maken, kan het goed zijn dat die meer data moet opslaan dan er beschikbaar is door de huidige reservekopie te vervangen. Je kunt in de reservekopie-opties apps (tijdelijk) uitzetten om te backuppen.

Bijdrager
    Jorik

Oh ja en bij de reservekopieopties laat ie volgens mij ook zien hoeveel extra data je nodig hebt voor de volgende backup.

Ik heb er zelf voor gekozen om de 0,99 per maand te betalen voor 50GB iCloud opslag. Dat vind ik zelf wel zo handig voor iCloud Foto Bibliotheek en ook voldoende ruimte voor backups van iPad/iPhone.

Bijdrager
    Shmoo

Wat ook vaak helpt is je bestaande Back-up wegkieperen en dan een nieuwe maken. De nieuwe is dat vaak vele malen kleiner en bevat net zo goed alle data van de telefoon NU.

Bijdrager
    KarelWillem

Er wordt absoluut geen reservekopie gemaakt van ALLES op je iPhone.

Dus die reservekopie heeft geen 34 GB nodig.

Alleen de zaken die je later niet meer kunt terughalen doen mee in de backup.
    Muziek, boeken, foto’s e.d. die al uit iTunes komen dus niet.

Uitleg:
    http://www.iculture.nl/tips/inhoud-itunes-backup-iphone-ipad-ipod-touch/

Bijdrager
    Jorik

Volgens mij heeft er niemand gezegd dat er 34GB nodig is. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat niet alles van de iPhone gebackupped hoeft te worden, maar ik geloof niet dat iemand dacht dat dat wel zo is.:wink:

Willumpie geeft zelf aan (of eigenlijk z’n iPhone) dat op dit moment 3,4GB gebruikt wordt voor de huidige reservekopie.

Bijdrager
    KarelWillem

Er stond iemand vlak boven me die een mooie berekening maakte.

Maar die heeft de reactie verwijderd.:)

Bijdrager
    Shmoo

Bandieten zijn het!

Bijdrager
    Willumpie

Als ik op zoek ga in mij iPhone wat veel opslag vraagt kom ik tegenstrijdige dingen tegen onder instellingen / algemeen / opslag en iCloud gebruik:
    – Bij ‘opslag’ staat onder beheer opslag bij Foto’s en camera: 2,8 GB
    – Bij ‘iCloud’ staat onder beheer opslag / iPhone van … bij fotobibliotheek 4.4 GB

Kan iemand mij het verschil uitleggen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.