4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    vogel

Melding "harde schijven niet juist verwijderd"

Goedemiddag,

De exacte melding weet ik even niet, maar als ik mijn MBP in de sluimerstand zet en ‘m na een tijdje weer wakker maak, dan krijg ik deze melding. De harde schijven zijn gekoppeld aan een USB 3.0-hub, die na een halve minuten sluimeren inactief wordt. Kan dit schadelijk zijn, of is dit een melding die er eigenlijk niet toe doet? MacOS is altijd erg kieskeurig geweest over hoe je een harde schijf verwijdert.

MBP 13″ retina met OS X 10.10.2

Bijdrager
    tarun

Waarschijnlijk is je USB-schijf zelf ook in slaap gevallen en merkt je Mac dat deze verdwenen is bij wakker worden. Zal niet uitmaken omdat de schijf zichzelf pas uitschakeld als alles weggeschreven is.

Als je een schijf gewoon eruit trekt zonder netjes te verwijderen kan je data kwijt raken.

Bijdrager
    lord anubis

Hmm, grappig, of eigenlijk niet. Ik wilde net gaan zoeken voor dezelfde reden, alleen heb ik geen USB3 hub.
    Het is wel een USB3 aansluiting maar dan op een retina iMac.
    Kan me niet herinneren dat ik dit op ander, niet USB3, iMacs had.

Heb dit soort meldingen hier op OMT meerdere keren langs zien komen zonder een echte oplossing.
    Hierdoor afgelopen dagen al wel een 32GB USB stick naar de schroothoop zien gaan. Niet meer te formateren.
    Heb nog een SSD van 250GB uit een MBP er nu inzitten. Zitten toch wat project files op die open staan ( weliswaar gebacked Up ) en het is uitermate irritant dat je even naar beneden gaat voor een kop koffie en je komt terug en je schijf is verwijderd. En Excel kan het bestand weer niet vinden.

@Tarun
    , dat dacht ik in eerste instantie ook, maar wel een USB stick kwijt/onbruikbaar hierdoor.

Bijdrager
    vogel

Artikeltje over het onveilig verwijderen van schijven. Allemaal leuk en aardig, maar wat is nu de beste manier om m’n MBP in de slaapstand te krijgen zonder deze melding te zien bij wakker worden?
    Ik koppel ze nu los voordat ik ‘m in de sluimerstand zet, maar daarnet deed ik dat ook en haalde vervolgens de hub uit de sluimerende MBP. Toen ik op plaats van bestemming aankwam zag ik de melding weer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.