9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    JGL1987

Mega trage MacBook Pro 2011 | Smart Utility FAILING | SSD en/ of Ram upgrade??

Na enige zoekslag acties aangezien mijn macbook pro 13″ (begin 2011), 2,7 GHz i7 processor, 4gb werkgeheugen, 500gb SATA schijf, intel HD-video 3000 384MB mega traag is geworden, las ik dat ik onder andere even Smart Utility moest laten draaien en dit heb ik gedaan. Nu krijg ik als Overall SMART status “FAILING”.

/uploads/community/58588316a84dcaf51edf4f1869159f6441c73fd2_91356.png

Als ik dan op “Show All” klik krijg ik dit te zien

Kan iemand mij vertellen of hierdoor mijn laptop zo megaaaa traag is en wat ik nu zou moeten doen. Ik zat evt te denken aan het vergroten van mijn werkgeheugen en een ssd laten plaatsen. Alleen las ik op verschillende forums dat je hier niet ECHT het probleem mee oplost.

Hopende dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bijdrager
    JGL1987

Bijdrager
    Shmoo

Het RAM kun je niet upgraden van die machine dus zal je de HD moeten vervangen voor een SSD. Wat dit report zegt is dat je HDD stuk aan het gaan is dat zal voor 85% het traagheid veroorzaken.

Bijdrager
    JGL1987

@shmoo

Het RAM kun je niet upgraden van die machine dus zal je de HD moeten vervangen voor een SSD. Wat dit report zegt is dat je HDD stuk aan het gaan is dat zal voor 85% het traagheid veroorzaken.

Bedankt voor de snelle reactie. Kan jij mij misschien wat duidelijker vertellen wat reallocated bad sectors inhoudt?

Wat ik lees op andere sites cq forums kan ik me werkgeheugen tot max 2x 8GB vervangen. Dus dan zou dat nog wel moeten kunnen toch?

Bijdrager
    Shmoo

Ooo wacht ik maak een foutje.

Ik dacht dat het om een MacBook Air ging. Mijn fout. De MacBook Pro is natuurlijk wel gewoon te upgraden qua RAM..

En verder weet ik niet zo goed wat die termen allemaal inhouden maar wel dat als dit programma een mailing aangeeft dat je dit serieus moet nemen. Maak ook snel een goede backup nu het nog kan.

Bijdrager
    fred44nl

relocated bad sectors betekent dat de verwijzing naar een slechte sector is vervangen door een andere wèl goede sector.
    bij het formatteren van een harde schijf worden een aantal sectoren voor dit soort problemen gereserveerd.
    hiermee wordt ook voorkomen, dat het besturingssysteem blijft proberen om iets op die slechte sectoren weg te schrijven.
    neemt niet weg, dat de HD op instorten staat.

Bijdrager
    pruus

En als je op korte termijn een SSD plaatst, wellicht extra geheugen, kan de machine nog een hele tijd mee. Echt waar.

Bijdrager
    JGL1987

@pruus ik heb vanmiddag net een Samsung 850 evo ssd 250gb schijf besteld. Dus hopelijk helpt dat al.

Bijdrager
    Horloge

Toevallig paar maanden geleden precies hetzelfde ook wifi wilde niet op de Macbook pro 2011
    Nieuwe SSD geplaatst batterij eruit , andere router gekocht en achter de router van mijn provider geplaatst
    Nu weer wifi en hij gaat lekker snel door de geplaatste SSD
    Ook een Samsung 850 evo 250gb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.