8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    goulashkanone

Meest moderne browser voor MacOS 9.2.2

Ik heb een imac g3 500 gekocht voor de kinderen.
    Het is de boedoeling dat ze daarmee af en toe kunnen internetten naar kinderpagina’s zoals neopets e.d.
    Er zit hier echter Internet Explorer voor Macintosh.
    Het werkt allemaal mooi snel, maar ik kan er toch niet alles mee doen op internet.

Hoe kun je het makkelijkst alle benodigde extensies downloaden, zoals flash?

Misschien is het beste idee om een zo modern mogelijke browser te installeren die op OS 9.2.2 draait, om zoveel mogelijk functionaliteit te krijgen, zodat de meeste sites gewoon goed werken.

Hoop dat jullie wat tips hebben.

Bijdrager
    huinkroese

Mozilla (FireFox) raadt je voor surfen op een Os9 machine, iCab aan.

Succes.

Bijdrager
    goulashkanone

Ga ik gelijk ff proberen.
    Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    goulashkanone

Hmm, werkt wel een stuk trager als IE5. :sealed:

Bijdrager
    huinkroese

Mmm… da’s minder.
    Weet niet hoeveel RAM je in die iMac hebt zitten, maar met een kleine investering (1Gb RAM + 2de hands Tiger of iets dergelijk) heb je veel meer aan je iMac. Onder Os9 blijf je tegen problemen oplopen.

> Tiger voor een tientje
    > Geheugen is minder goedkoop nieuw

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    goulashkanone

Ik heb net osx 10.2 gekocht.
    Hoop dat het macje daarmee wat vlotter werkt.(t.o.v. versie 10.4 wat ik eerst op de imac heb geïnstalleerd, en dus te traag werkte)
    Ik ga daar maar eens verder mee experimenteren.

Bedankt voor de tips van de browsers, ik ga ze gewoon stuk voor stuk uitproberen.

Er zit trouwens 384 mb in, lijkt me toch voldoende om redelijk mee te internetten, iets anders gebeurt er eigenlijk niet mee.

Moderator
    unSOUND

384 mb is genoeg voor OS X Jaguar en Panther. Tiger heeft liever wat meer, maar draait op zich ook nog best met 384.

Vergeet niet te zorgen dat je firmware up-to-date is VOOR je OS X installeert.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.