15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Str3ss

Meest gebruike Messenger / IM client

Hallo OMT’ers,

Ik beschik net over een iMac en ik heb na een tijdje zoeken al enkele Messenger programma’s gevonden, namelijk is er wel altijd iets vind ik persoonlijk. Zelf heb ik de Messenger for Mac 8 en die bevalt mij totaal niet, Nimbuzz moet ik een account voor aanmaken wat ik niet wil en Adium kan ik spijtig genoeg geen contacten toevoegen.

Nu is mijn vraag welke IM / Messenger Apps gebruiken jullie?

En is er toch een mogelijkheid om via Adium of een programma die erop lijkt contacten toe te voegen?

Bijdrager
    cardwizard

Adium is de beste / fijnste die ik ken

Bijdrager
    Str3ss
    cardwizard op 29 augustus 2011

Adium is de beste / fijnste die ik ken

Is er dan ook een mogelijkheid om contactpersonen toe te voegen? Want die vind ik niet in Adium.

Bijdrager
    baziel

Facebook chat via iChat werkt echt goed!
    Vroeger gebruikte ik ook steeds Adium voor MSN, maar dat tijdperk is stilaan gedaan denk ik.

Probeer eens Adium volledig te verwijderen van je mac en opnieuw te installeren. Daarna nieuwe account aanmaken en dan proberen contacten toe te voegen.

Bijdrager
    G-Force

Contacten toevoegen in Adium kan wel degelijk:

Als alternatief voor Adium is er ook nog [URL=http://itunes.apple.com/nl/app/trillian/id412056820?mt=12]Trillian in de Mac App Store[/URL]. Hier moet je overigens wel een Astra account voor maken.

Bijdrager
    Str3ss

G-Force, bedankt! Ik keek er inderdaad over.

Bijdrager
    Dustin24

Wat is er trouwens mis met de messenger van microsoft? Dat ie van Microsoft is zeker, maar hier werkt hij prima dus mocht je ooit nog een goede messenger zoeken…

Bijdrager
    Str3ss

Ik weet het niet Dustin24, niet omdat hij van Microsoft is want 4 uur geleden werkte ik ook nog met één van Microsoft. Hij voelt gewoon niet soepel / flexiboel / ‘leuk’ aan. Wat bij Adium wel zo is.

Bijdrager
    baziel
    Str3ss op 29 augustus 2011

G-Force, bedankt! Ik keek er inderdaad over.

OMG

Bijdrager
    G-Force
    Dustin24 op 29 augustus 2011

Wat is er trouwens mis met de messenger van microsoft? Dat ie van Microsoft is zeker, maar hier werkt hij prima dus mocht je ooit nog een goede messenger zoeken…

Buggy, lelijk, instabiel, lomp/log, ouderwets, bijna geen updates en nog meer redenen waar ik even niet op kan komen.

En zo denk ik er niet over omdat het van Microsoft is, maar dit gedrocht heeft al jaren geen serieuze update meer gehad en gezien het van Microsoft komt had ik juist verwacht dat het voor hun een eitje zou zijn om de featureset gelijk te trekken met de Windows versie. Niet tabbed kunnen chatten is erg ouderwets en een groot gemis in mijn ogen. File transfers werken nog steeds voor geen meter, de contactlijst en chatvensters zijn veel te lomp en vreten kostbare schermruimte en ga zo maar door. Adium is niet perfect, maar op zo’n beetje alle gebieden behalve webcamsupport wel beter, niet te vergeten dat Adium zelfs compleet naar wens te stijlen is.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Adium is super! Voorals je hem goed ingesteld hebt, dan is ‘ie handig en subtiel.

Bijdrager
    CMD-Z

als adium nou ook isight support had….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    G-Force op 29 augustus 2011

gezien het van Microsoft komt had ik juist verwacht dat het voor hun een eitje zou zijn om de featureset gelijk te trekken met de Windows versie.

Om eerlijk te zijn kun je eigenlijk wel verwachten dat de Windows- en Mac-versies van elkaar verschillen op meer punten dan puur noodzakelijk is vanwege verschillen in de besturingssystemen. Dit zie je bij zo’n beetje elk Microsoft-programma dat voor allebei beschikbaar is, en geeft mij de indruk dat ze grotendeels apart van elkaar ontwikkeld worden — iets waar Microsoft al heel lang erg “goed” in is, zelfs binnen Windows. Op een bepaald moment hadden ze drie verschillende Windowsversies te onderhouden die weinig code met elkaar gemeen hadden (de 95-lijn, de NT-lijn en de CE-lijn); grote kans dat er dezelfde soort verschijnselen zijn bij Mac- en Windows-versies van wat de consument als één programma beschouwt.

Bijdrager
    G-Force

Absoluut de twee zijn helemaal niet met elkaar te vergelijken, maar waar het mij om ging is dat de makers van libpurple alles zo’n beetje zelf moeten namaken omdat Microsoft zo goed als niks vrijgeeft van MSNP. De Mac BU heeft lijkt mij gewoon toegang tot alle functies/documentatie van MSNP en zou dit zo moeten kunnen verwerken in de Mac versie van Messenger. Echter, denk ik dat Microsoft dit gewoonweg niet wil.

Bijdrager
    CedricH

Inderdaad. Als je de “originele” Microsoft Messenger for Mac wil gebruiken ben je nog altijd beter af met versie 7. Ik heb zelf versie 8 ervan gegooid omdat hij teveel vastliep. Het is echt een schande dat Microsoft geen deftige versie van Messenger wil maken voor de Mac…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.