30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 140)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterReyntjens

Meest belangrijke softwareupdates en hun problemen

Macosx:

29.09 Mac OS X 10.4.8 nu te downloaden

Dit gaat van 21mb (voor ppc) tot ong 221mb (voor intel)[/list:u:8032e8cd1a]
      Ilife & Iwork:
      29.09 Ilife & Iwork update

Heb je een van devolgende updates geinstaleerd en heb je problemen ondervonden, zet ze dan hier in dit topic

Bijdrager
      de mossel

Jaja, vakantie gehad??? 8) :?

Bijdrager
      Nikita

Wacht efskes hoor, 29-9? Het is nu 5 oktober… :|
      Deze updates zijn toch allang bekend?

Bijdrager
      hunter18
      ”WouterReyntjens”

Macosx:

29.09 Mac OS X 10.4.8 nu te downloaden

Dit gaat van 21mb (voor ppc) tot ong 221mb (voor intel)[/list:u:97cb0cf32c]
        Ilife & Iwork:

29.09 Ilife & Iwork update[/list:u:97cb0cf32c]

En jij bent moderator!!!!

Bijdrager
          Nikita

Ja, daarom twijfelde ik nog in m’n vorige post…

Bijdrager
          WouterReyntjens

Ik zet gewoon de updates op een rijtje zodat je weet welke je zeker moet instaleren

@hunter
          : ik ben een mod, wat wil je hiermee zeggen?

Bijdrager
          MacSjon

Je moet ook alles lezen als je echt een zinnige opmerking wilt maken. Kiijk HIER eens voor de gein. Vind het een goed plan (niet dat we wachten tot de updates hier op de site staan :evil: )

Bijdrager
          Nikita

Leuk initiatief, maar daar hebben we toch de voorpagina al voor? Zeker nu deze updates al een bijna een week geleden uit zijn gekomen. Beetje mosterd na de maaltijd vindt je niet? En met je mod-zijn: mods moeten er juist voor zorgen dat alles overzichtelijk blijft en dus dit soort (onzinnige en redelijk nutteloze) topics niet voorkomen.

Bijdrager
          hunter18

Behalve als je op vakantie bent geweest is het misschien raadzaam om de artikelen op de site te gaan lezen!

Bijdrager
          WouterReyntjens

Ik heb het aangepast, ik had het topicje niet grondig genoeg gelezen, bij deze is mijn fout rechtgezet

Bijdrager
          stopa

Na de mijn laatste update waren bijna alle preferences weg zoals voorkeuren en serie nummers van een groot aantal programma’s

Bijdrager
          WouterReyntjens

Heb je soms meerdere accounts op je mac staan? Zoja zijn ze bij alle accounts weg of enkel bij 1 account?

Bijdrager
          stopa

Enkel bij een account

Bijdrager
          roblo

Ben er nog niet helemaal uit maar ik heb wel sinds de update een probleem.
          Bij het gebruik van een sound-analyzer geeft het programma opeens de halve waarde weer van de gemeten toonhoogte. Een testtoon van 1000Hz geeft een resultaat van 500Hz op de display.
          Ik heb wel rond dezelfde tijd een nieuwe versie Protools geinstalleerd maar die heb ik inmiddels weer verwijderd dus zal dat geen invloed meer hebben.
          Weet nog niet wat ik hiermee aan moet, maar misschien herkent iemand het.

tnx

Bijdrager
          Obi

ha, ik zie dat m’n ideetje is overgenomen..sort of…

misschien handig om in de subject regel ook te vermelden over welke OS update het gaat?

En misschien is het behulpzaam om het volgende stukje tekst bovenaan het topic te zetten :

Dit is het sticky draadje voor de OS X 10..4.X update. Indien je problemen, oplossingen of opmerkingen mbt de update hebt, gelieve die in dit draadje plaatsen. Op deze manier blijft alle info voor deze update centraal beschikbaar.
          Bij de volgende OS update wordt een nieuwe sticky gemaakt voor de onderwerpen/problemen voor de nieuwe update.

met deze kleine wijzigingen wordt het zoeken wat makkelijker en weet de lezer waar hij/zij aan toe is.

2cts,

obi

Bijdrager
          roblo

sorry Obi, het onderwerp staat in de eerste posting.

Kunnen we ons dan nu concentreren op waar deze draad voor opgezet is.
          Voor het Hoe & Wat voor Mods moet maar een aparte draad opgezet worden.

Bijdrager
          I-Joris

Mijne doet dus nu niks meer na update 14.8 kan ik nu mijn tiger install cd pakken en dan een archive en install doen?

Bijdrager
          jph

Na update naar 10.4.8 heb ik problemen met java programmas zoals limewire.
          Krijg alleen een leeg scherm te zien. Heb een intel minimac.

Bijdrager
          quasimodo

ik heb iTunes ge-update naar 7 en sindsdien doet mijn computer ( g4) het niet meer. na het accoord voor installeren stopte hij er mee. alles wat ik nu nog kan doen is
          entourage gebruiken
          system optimizer gebruiken
          hd map openen

kan niets meer gebruiken, geen programma verder of herstelmogelijkheden uit hulpprogramma’s ( ook n programma)
          als ik herstart doet hij dat maar dat is alles. spotligt gebruiken: hij herstart. uitzetten via commando: hij herstart… programma aanklikken: valt weg

ik werk nu op mijn laptop maar heb belangrjike data staan op de computer die ik niet wil kwijtraken.

heeft iemand een tip hoe ik dit kan aanpakken?

Bijdrager
          JTD

Na deze update kan ik Simpleviewer niet meer gebruiken. Das jammer, want een groot gedeelte van mijn site is gemaakt met Simpleviewer (flash player nodig en na download doet ie het nog niet)

Weet iemand hoe ik mijn simpleviewer weer aan de praat krijg?

Dank,

Joris

Bijdrager
          suite157

na update (10.4.8) herkent mijn macBook de ingebouwde webcam niet meer én vindt ook mijn iMAc niet in het netwerk.

ook bereik van airport gaat op en neer (precies een discobar).

met wireless router is niks mis.

iemand ook deze problemen?

Bijdrager
          nlhabl0

ook ik heb vage klachten na deze upgrade.

-Wireless verbinding valt regelmatig weg (Is daarna wel weer op te bouwen)
          -Firefox “bevriest” de GUI. (Via ssh vanaf een andere machine kan ik de mac(mini) nog benaderen en rebooten)
          -Muis reageert niet meer (Ook hier weer in combinatie met FireFox)

Verder draait et as een sonnetje :D

Bijdrager
          dampie

mijn g4 powerbook liep vrijdag vast …
          sinds dien ben ik bezig geweest met het clean installen van mijn os
          maar elke keer als ik ga updaten naar 10.4.8 van 10.4.0 crashed ie en krijg ik de
          black screen of death

anyway dit heb ik nu al 3 dagen lang heb echt allus geprobeerd
          disk utilety geruned in bootmode format disk 32x erase ? techtool gedraaide via een Externe HD.
          alemaal geen hardware porblemen gevonden.

ik heb em ook geprobeerd onder 10.4.0 te houden en wat progies geinstald
          maar dat lukte zelfs niet omdat ik een VISE Installer error kreeg.
          en daarna een screen of death…..?

onder tussen ben ik 20 installs verder. en het werkt nog steeds niet???
          heeft iemand een idee waar dit eventueel aan zou kunnen ligen?
          powerbook g4 1.6mhz 2000ram 2jaar oud
          updat from 10.4.0 to 10.4.8

Can You Help !? :(

Bijdrager
          s_k

Hoe zit dat nou met die updates?
          Stel ik koop een Mac met 10.2 erop.
          Kan ik dan direct updaten naar 10.4?
          Of moet ik dan eerst via 10.3?

Bijdrager
          Emiel

Als je een Mac koopt met 10.2 en je wilt 10.4 (Tiger) dan zul je die moeten kopen. 10.4 is, net als 10.2 en 10.3, een major upgrade. Van 10.4 naar 10.4.8 kun je gewoon downloaden.

Bijdrager
          b0bs

volgens mij is het beetjer om nog een sub map temaken voor dit soort problemen anders krijg je straks een topic van 100+ wat je heelmaal moet door spitten en krijg je weer van de vervelden opmerkinen vna gebruik zoeken is etc…

Mvg

Bijdrager
          NielsNz

Ik heb allen quicktime ge-update (en Itunes )
          Ik krijg bij de laatste paar updates die ik doe de volgende foutmelding.

Quicktime: Zorg dat u toestemming hebt om te schrijven naar ‘/Library/Caches/

Mijn permissies heb ik al hersteld maar dit heb eigenlijk al een paar keer gehad
          met updaten van quicktime.

Suggesties? Graag !

Bijdrager
          iCohn

ik heb net de update van iTunes en Quicktime geinstalleerd, maar sindsdien start mijn MBP niet meer op!
          Zit nu noodgedwongen op de pc van me pa.

Volumes heb ik hersteld maar hij blijft nu hangen bij het opstarten…iemand suggesties??:cry:

EDIT

hij zit nu in unix…en daar zegt hij localhost:/ I have no name!#

Bijdrager
          iCohn

Het lijkt erop dat me HD opeens vol zit en daarom niet verder op kan starten. Is dit mogelijk?
          Zo ja, hoe los je dit op zonder je HD te wissen??

Iemand :sealed:

Bijdrager
          mildred

Pfffffffffffff.

na de laatste software update kan ik niet meer wireless op het net komen.
          Is er een manier om de laatste update ongedaan te maken?????

het was een update voor aiport.

Wie kan me helpen??

Alvast bedankt!

Mildred.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 140)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.