16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Meerwaarde van Quicktime pro.

Wij vinden het wel eens leuk om bijv. een wereldbol te gebruiken in een videoproject. Nu hebben we hier op het forum gelezen dat je Quicktime Pro kunt gebruiken om bijv. een filmpje e.d. te downloaden. Wat kunnen wij nog meer – behalve downloaden – met dit programma? We monteren met iMovie HD 06 en exporteren met quicktime. Heeft zo’n programma meerwaarde voor ons. Zo ja, dan willen we het wel aanschaffen.

Bijdrager
    Job Versloot

Exporteren naar andere formaten is erg handig.

Bijdrager
    MacbookTo

Je bedoelt als je bijv. een filmpje op wil sturen naar iemand via internet?

Bijdrager
    1984

2178 resultaten gevonden over QuickTime Pro

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, daar heb ik ook al tussen zitten grasduinen, maar veel begrijp ik niet. Soms is het me te technisch en begrijp ik er niets van. Ik ben nl. een Macbookt(oma).
    Het gaat me om de meerwaarde ten opzichte van onze bestaande programma’s.

Moderator
    unSOUND
    ”1984″

2178 resultaten gevonden over QuickTime Pro

Misschien moet ook jij je eens in de handleiding van de zoekfunctie gaan verdiepen… :wink:

Voilà, 4 resultaten, waarvan 2 met exact dezelfde vraag als in dit topic…

Moderator
    unSOUND

Goed, even wat voordelen:

• Monteren zonder hercoderen
    Je kunt films inkorten, verlengen, van formaat veranderen en zelfs de kleuren/contrast wijzigen zonder de films daarna te hoeven coderen. iMovie moet de film eerst decoderen, en daarna opnieuw comprimeren, wat tijd kost en kwaliteitsverlies oplevert.

• Sporen toevoegen en verwijderen
    Je kunt heel makkelijk een geluidsspoor toevoegen of weghalen, zelfde geldt voor videosporen. Ook hier geld het voordeel dat wat je niet aanpast, ook niet opnieuw gecodeerd hoeft te worden.

• Kwaliteit van de coderingen
    Een film die reeds gecodeerd is ( divx, wmv, dergelijke ) exporteren geeft vaak een beter resultaat wanneer je dit met QuickTime Pro doet in plaats van met (bijna) gratis software.

Bijdrager
    MacbookTo

Hartelijk dank unSOUND. Vooral dit sprak me aan:

iMovie moet de film eerst decoderen, en daarna opnieuw comprimeren, wat tijd kost en kwaliteitsverlies oplevert.

Dan gaan we dat programma maar aanschaffen. Ik begrijp dat je iMovie gewoon kunt blijven gebruiken, maar dat het dan draait op Quicktime Pro.

Bijdrager
    Pieterr

Het enige dat je koopt is een “sleutel” die de Pro features ontsluit in QuickTime. Het blijft hetzelfde programma, maar met extra mogelijkheden.

Bijdrager
    MacbookTo

OK, ik begrijp het nu helemaal.

Bijdrager
    sven-
    ”Pieterr”

Het enige dat je koopt is een “sleutel” die de Pro features ontsluit in QuickTime. Het blijft hetzelfde programma, maar met extra mogelijkheden.

Sterker nog, het enige wat je koopt is een “nummertje” (serie nummer)…

Bijdrager
    Edwin
    ”unSOUND”

Goed, even wat voordelen:

• Monteren zonder hercoderen
    Je kunt films inkorten, verlengen, van formaat veranderen en zelfs de kleuren/contrast wijzigen zonder de films daarna te hoeven coderen. iMovie moet de film eerst decoderen, en daarna opnieuw comprimeren, wat tijd kost en kwaliteitsverlies oplevert.

Juist en dat net na een vol weekend knippen, plakken, converteren in iMovie ’08 en iDVD. Ik kreeg medelijden met mijn MacBook terwijl ik QT Pro al had aangeschaft. De handleiding van QT Pro maar eens opnieuw doorgelezen en inderdaad QT Pro doet een het ruwe werk (knippen, plakken en converteren) absoluut vele malen sneller!

Ook weer bedankt voor deze tip unSOUND, dat hele weekendklusje (ik doe zelden iets met video) was overigens niet gelukt dankzij de vele tips van je (en natuurlijk ook de anderen) hier op het forum :D

Bijdrager
    MacbookTo

Nou unSOUND dan was mijn vraag toch nog ter zake doende :lol: :wink:

Het knippen en plakken begrijp ik nog niet helemaal, want het is toch geen montageprogramma?
    Maar dat zal me nog wel duidelijk worden. Ik heb nu de video binnengehaald in iMovie. Betekent dat dat ik het project om een betere kwaliteit te krijgen het beter in Pro binnen kan halen of is dat alleen belangrijk voor de uitvoer?

Bijdrager
    1984
    ”MacbookTo”

Het knippen en plakken begrijp ik nog niet helemaal,

Probeer dit programma eens , het functioneert ongeveer hetzelfde als QT Pro. Daarnaast altijd handig omdat hij weer dingen kan die QT Pro niet kan

Bijdrager
    MacbookTo

Oei, nou zie ik helemaal door de bomen het bos niet meer. Werkt dit programma ook met iMovie? Het staat er niet bij.

Bijdrager
    1984

Zoals @unSOUND al vermelde, Je kunt films inkorten, verlengen, van formaat veranderen en zelfs de kleuren/contrast wijzigen zonder de films daarna te hoeven coderen.(met Quicktime Pro) Echter, iMovie moet de film eerst decoderen, en daarna opnieuw comprimeren,

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.