-
Q:
Meerdere user accounts op macbook pro > Bestanden/Desktop delen uitzetten
Ik heb een macbook geinstalleerd met 1 admin en 2 standaard accounts (eigen username+password) om e.e.a. te kunnen scheiden/ niet zichtbaar te maken. maar (naar nu blijkt) heeft elke gebruiker wel toegang tot dezelfde desktop, wat niet wenselijk is ivm bedrijfsgevoelige informatie. Ik dacht juist dat het voordeel van een nieuwe user aanmaken hiervoor is bedoeld (Dus je eigen user omgeving, onafhankelijk van andere gebruikers)? Hoe krijg ik dit wél voor elkaar?
Ok. Ik denk dat ik weet waar het aan ligt, de accounts zijn aangemaakt met hetzelfde AppleID dus denk dat de shared desktop en docs uit iCloud / van Apple ID komen. Kan je permissies en zichtbaarheid per user instellen in iCloud? > Dus admin ziet alles (en heeft ook appleID login) en standard users hebben wel zelfde Apple ID maar kunnen niets instellen (want geen login) en de admin bepaalt dan wat de standard users kunnen zien.
<p class=”cite”>404 op 10 februari 2021 om 10:48</p>
Ok. Ik denk dat ik weet waar het aan ligt, de accounts zijn aangemaakt met hetzelfde AppleID dus denk dat de shared desktop en docs uit iCloud / van Apple ID komen. Kan je permissies en zichtbaarheid per user instellen in iCloud? > Dus admin ziet alles (en heeft ook appleID login) en standard users hebben wel zelfde Apple ID maar kunnen niets instellen (want geen login) en de admin bepaalt dan wat de standard users kunnen zien.Rubber duck debugging
– ik zet de Apple IDs wel uit voor de standaard users.
InactiefAnoniem10 februari 2021 om 11:04Verschillende users maar allemaal hetzelfde AppleID?! Dat is niet erg logisch.
ja was voor het gemak omdat sommige zaken wel gedeeld zijn, maar idd niet logisch. De standaard users hebben geen eigen apple ID want zijn geen persoon maar een groep (keuken, bediening etc.)
-
Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door
404.
-
Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.