9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    404

Meerdere user accounts op macbook pro > Bestanden/Desktop delen uitzetten

Ik heb een macbook geinstalleerd met 1 admin en 2 standaard accounts (eigen username+password) om e.e.a. te kunnen scheiden/ niet zichtbaar te maken. maar (naar nu blijkt) heeft elke gebruiker wel toegang tot dezelfde desktop, wat niet wenselijk is ivm bedrijfsgevoelige informatie. Ik dacht juist dat het voordeel van een nieuwe user aanmaken hiervoor is bedoeld (Dus je eigen user omgeving, onafhankelijk van andere gebruikers)? Hoe krijg ik dit wél voor elkaar?

Bijdrager
    tarun

Dat hoort niet zo te zijn. Desktop en Documenten zijn persoonlijk. Bij mij in ieder geval wel.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat hoort idd niet. Je hoort dit te zien als je bij andere gebruikers kijkt (tenzij je bent ingelogd als Root):

Eigengemaakt mappen staan geloof ik wel standaard op zichtbaar, maar je kunt altijd de rechten aanpassen.

Bijdrager
    404

hmm ok, vreemd. ik probeer eens op een andere macbook een nieuwe user aan te maken om te zien wat er dan gebeurt.

Bijdrager
    404

Ok. Ik denk dat ik weet waar het aan ligt, de accounts zijn aangemaakt met hetzelfde AppleID dus denk dat de shared desktop en docs uit iCloud / van Apple ID komen. Kan je permissies en zichtbaarheid per user instellen in iCloud? > Dus admin ziet alles (en heeft ook appleID login) en standard users hebben wel zelfde Apple ID maar kunnen niets instellen (want geen login) en de admin bepaalt dan wat de standard users kunnen zien.

Bijdrager
    404

<p class=”cite”>404 op 10 februari 2021 om 10:48</p>
    Ok. Ik denk dat ik weet waar het aan ligt, de accounts zijn aangemaakt met hetzelfde AppleID dus denk dat de shared desktop en docs uit iCloud / van Apple ID komen. Kan je permissies en zichtbaarheid per user instellen in iCloud? > Dus admin ziet alles (en heeft ook appleID login) en standard users hebben wel zelfde Apple ID maar kunnen niets instellen (want geen login) en de admin bepaalt dan wat de standard users kunnen zien.

Rubber duck debugging:) – ik zet de Apple IDs wel uit voor de standaard users.

Inactief
    Anoniem

Verschillende users maar allemaal hetzelfde AppleID?! Dat is niet erg logisch.

Bijdrager
    404

ja was voor het gemak omdat sommige zaken wel gedeeld zijn, maar idd niet logisch. De standaard users hebben geen eigen apple ID want zijn geen persoon maar een groep (keuken, bediening etc.)

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door 404.
    Bijdrager
    GoeieDag

Vaag…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.