7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Snoopy001

Meerdere uitgaande VPN verbindingen vanuit hetzelfde IP

Goedemiddag,

Probleem: Ik probeer twee VPN (L2TP) verbindingen te maken vanuit men werk (één uitgaand Ip-adres) naar mij thuis server (nieuwe Mac Mini Server). Nu als ik de twee probeer in te schakelen werkt dit niet, er is telkens maar één van de twee die verbinding maakt (degene die het laatst is opgestart). Heeft iemand dit probleem nog al eens tegengekomen? Enja wat moet ik veranderen zodat ik de twee verbinding toch tegelijk kan laten werken?

Grtz,
    Stefan

Bijdrager
    websania

Met een VPN verbinding maakt je een “tunnel” naar een andere computer, waarna al het verkeer via die tunnel gaat lopen; volgens mij kun je geen twee tunnels maken.

Bijdrager
    borisboef
    websania op 16 augustus 2010

Met een VPN verbinding maakt je een “tunnel” naar een andere computer, waarna al het verkeer via die tunnel gaat lopen; volgens mij kun je geen twee tunnels maken.

Dat is complete onzin.
    Is je IP-range, ingesteld op je server, wel groot genoeg voor de twee verbindingen?
    Het kan zijn dat de router aan je werk-kant niet ondersteund om meerdere L2TP-verbindingen te ‘pass-throug’-en

Bijdrager
    Snoopy001

Thx voor de reacties,

Er zijn 10 IP-adressen voorzien voor VPN, dus dat zit wel goed denk ik :).

Moet je voor VPN iets instellen op je router als de verbinding uitgaande is?

Grtz,
    Stefan

Bijdrager
    piebas

Waarom wil je meerdere vpn-verbindingen naar hetzelfde netwerk.
    Volgens mij gaat dat niet werken vanwege meerdere ip’s e.d.

Bijdrager
    macpro

Heb je soms ingesteld dat al het IP verkeer via de VPN verbinding moet gaan? Want dan kun je de situatie krijgen die jij beschrijft.
    En waarom wil je inderdaad twee VPN verbindingen leggen naar huis? Want dat heeft weinig zin.

Bijdrager
    Snoopy001

Ik heb idd ingesteld dat alle verkeer via de VPN moet passeren.

Ik heb een MacBook Pro en een Netbook Dell Mini 10v (met Mac OSX), en gebruik deze beide op mijn werk. Maar voor sommige bestanden maak ik verbinding met mijn thuis netwerk en toen kwam ik erachter dat telkens één van de twee verbindingen wegviel…. daarom mijn vraag :).

Zal morgen eens proberen met alle verkeer over VPN uit te vinken ;).

Thx voor de reacties

Grtz,
    Stefan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.