4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    joycevergouwe

Meerdere synchronisatie issues

Kan iemand mij uit de brand helpen met wat brandende synchronisatievragen waar ik maar niet uit kom? Ik gebruik iCloud en ik zou verwachten dat alles naadloos synchroniseert tussen mijn apparaten, maar dat is toch niet helemaal het geval…

Om de notities tussen mijn iPhone, iPad en Mac te kunnen synchroniseren heb ik een @icloud.com adres aangemaakt. Maar de notities worden niet gesynchroniseerd.
    Kijk ik op de iPad bij Instellingen > Notities, dan is het standaardaccount van Notities ‘iCloud’. en ook bij Instellingen > iCloud staat Notities aan. Dit zou dan toch moeten werken?

En waarom vind ik een muziekclip die ik heb gedownload op de iPad (Moves like Jagger gratis gedownload) in iTunes wel terug bij Muziek, maar niet bij Films? Op de iPad zelf staat de clip bij wel Video’s, er is daar een menu-item muziekvideo’s bijgekomen.

Ook een ebook die ik heb gekocht bij Bol.com en geopend in iBooks wordt niet gesynchroniseerd naar mijn computer. Ik zou verwachten dat dat wel gebeurt, omdat het toch als ‘echt’ bestand op mijn iPad staat en niet bij Apple in iCloud….

Ik hoop dat iemand mij die laatste eindjes duidelijk kan maken, dan ben ik nog blijer met Apple:)

Bijdrager
    joycevergouwe

Ik kan m’n spelfout er zeker niet meer uithalen :slant:

Bijdrager
    Yggdrasil

En waarom vind ik een muziekclip die ik heb gedownload op de iPad (Moves like Jagger gratis gedownload) in iTunes wel terug bij Muziek, maar niet bij Films?

iTunes ziet een muziekvideo als een muziek-onderdeel. Vraag me niet waarom. Als je per se wil dat ze als video worden aangeduid, dan moet je bij de opties van het nummer kiezen voor ‘Soort media: Film’.

Ook een ebook die ik heb gekocht bij Bol.com en geopend in iBooks wordt niet gesynchroniseerd naar mijn computer. Ik zou verwachten dat dat wel gebeurd, omdat het toch als ‘echt’ bestand op mijn iPad staat en niet bij Apple in iCloud….

iBooks is nogal kieskeurig heb ik ontdekt via OMT. Bepaalde ePub formaten lijkt hij niet te willen openen. Je kunt dus beter eens testen of het eBoek het wel doet in een andere leesapplicatie.

[size=2]Noot: Je bericht aanpassen doe je door op je avatar te klikken en te kiezen voor ‘Bewerk’.[/size]

Bijdrager
    joycevergouwe

Bedankt Yggdrasil, de opties bij de avatar had ik nog niet gezien.

iTunes ziet een muziekvideo als een muziek-onderdeel. Vraag me niet waarom. Als je per se wil dat ze als video worden aangeduid, dan moet je bij de opties van het nummer kiezen voor ‘Soort media: Film’.

Ik zie net dat er in de Muziekbibliotheek ook een onderdeel ‘Video’s’ is. Daarmee vind ik ‘m ook goed gecategoriseerd.

iBooks is nogal kieskeurig heb ik ontdekt via OMT. Bepaalde ePub formaten lijkt hij niet te willen openen. Je kunt dus beter eens testen of het eBoek het wel doet in een andere leesapplicatie.

Het ebook kan ik wel openen en lezen in iBooks, dus dat is het probleem niet. Alleen ik zou verwachten dat ik ‘m gemakkelijk naar m’n computer kan overzetten tijdens de synchronisatie, maar in iTunes is dit boek niet zichtbaar als optie om te synchroniseren.

Maar m’n probleem met de Notities vind ik nog raadselachtiger, dus als iemand daar nog ideeën over heeft:smile:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.