9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nigelllv

Meerdere speakers via airplay

Hallo,

Ik wilde op een goedkope manier een soort home-cinema-effect creëren in mijn kamer, maar het gaat niet echt zoals ik gehoopt had. In de ene hoek van de kamer staat mijn bureau met iMac. in de andere hoek, diagonaal tegenoverstaand hangt mijn tv met ATV.

Als ik op ijn iMac muziek aanzet, kan ik het via airplay door meerdere speakers laten gaan. Door mijn iMac zelf, en mijn ATV dus. Wat echter het probleem is, is dat de ATV net iets later speelt waadoor er een echo effect ontstaat.

Zijn er mensen die dit ook hebben? of heeft er iemand tips? het is bij nummers met weinig tekst niet zo erg, maar wanneer er gezongen word begint het heel erg te irriteren.

Hoor graag jullie meningen!

Bijdrager
    macpro

Kijk eens of je met Airfoil de boel synchroon krijgt.

Bijdrager
    macha

ben daar ook al tijden mee in de weer om het goed te krijgen. met airfoil blijft t probleem ook. Ik heb t niet kunnen op lossen. verschillende apps geprobeerd maar delay blijft……
    hoop dat iemand de oplossing heeft dus ik meld me maar even op dit draadje.

Bijdrager
    macpro

Is de Apple TV met een kabel op het netwerk aangesloten?
    Zo nee, probeer dat eens.
    Als het dan wel synchroon is, dan weet je dat het een probleem is van het draadloze netwerk.

Bijdrager
    Leander

Atv via tv geeft audio delay. Probleem zit in de tv, door relatief trage beeldprocessing.
    Atv direct op audioset is zonder delay.

Bijdrager
    nigelllv

ja het is een beetje lastig allemaal, ik heb namelijk mijn iMac aan de kabel, omdat die via wifi geen goede internet verbinding heeft. en mijn atv zit op een extern wifi ingelogd, zo’n soort ding wat je boven in het stocontact kan doen zegmaar. ik heb echter geen audoset, dus mijn atv speelt geluid af via de ingeboude boxen van mijn tv.

hopelijk heeft iemand een oplossing, de functie is handig maar moet het het wel goed doen;-)

Bijdrager
    Koezel

Misschien heb ik het mis maar beeldprocessing heeft niets met geluid te maken. Dit gebeurt gescheiden.
    Latency (vertraging) zul je blijven houden tenzij je fysiek (softwarematig) gaat delayen.
    In jouw geval is het helemaal lastig omdat je geluid naar de luidsprekers van je tv een behoorlijke route aflegt.

Bijdrager
    cids

De functie is hier ook niet specifiek voor bedoeld, veel meer als je dezelfde muziek in meerdere kamers zou willen laten horen, dan maakt de vertraging namelijk niet uit…

Bijdrager
    varitech

Er zijn audio-delayers in de markt, zoals de Felston DD740

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.