4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Lid
    Bram van Dam

Meerdere outputs op een iMac

Hallo OMTers!

Ik heb al een tijdje een M-audio Fast Track Pro. Ik kwam er laatst achter dat die ook twee outputs heeft en dat ik die dus ook kan gebruiken om mijn audio van mijn iMac af te spelen over de Fasttrack door naar mijn twee gitaarversterkers. Dit klinkt allemaal best lekker maar het lijkt mij ook wel tof om deze te gebruiken samen met mijn logitech setje. Deze sluit ik aan via de standaard Headphone jack. Zoals het volgende:
    |………….|………………………………… |—> versterker 2……………………….|
    |………….|…………………………………………………………………………………..|
    |………….|—> Headphone uit ———-> Interne amp —-> Woofer………|
    |………………………………………………………………………|—> satelliet 1…..|
    |………………………………………………………………………|—> satelliet 2…..|
    |……………………………………………………………………………………………….|
    |.._____________________________________________________.|

Nu heb ik bij Audio/MIDI configuratie een samengesteld apparaat aangemaakt en het ingesteld als een quadrafonische opstelling met de stereo instellingen van de logitech links-voor en rechts-voor en de twee outputs van de fasttrack op links-achter en rechts-achter. Maar hoe ik hem ook instel hij gebruikt altijd OF de Fasttrack OF de standaard output.

Ik heb dit getest met iTunes, kan het er aan liggen dat iTunes niets anders ondersteunt dan stereo? Ik weet het niet, hoop dat jullie mij kunnen helpen

groeten,
    Bram

Bijdrager
    NTG

Het is essentieel dat je in Systeemvoorkeuren > Geluid > geluidsuitvoer jouw Fast Track nogmaals test. En ja, je kan met iTunes maar één output gebruiken.

Lid
    Bram van Dam

Zoals ik al eerder meldde doet de FastTrack het prima en mijn normale output ook… Het probleem ligt hem in het in het samenwerken tussen die twee. Het moet toch mogelijk zijn om de output van je mac digitaal te splitsen en dat naar meerdere uitgangen te zenden…

Ik heb zelf ook nog verder wat research gedaan en daar kwam ik verder nog Soundflower in combinatie met AUlab tegen.. Dit zou moeten werken maar bij mij komt het nog niet van de grond… Weet iemand hier iets meer van?

Bijdrager
    cids

Misschien dat dit helpt…;

If you have several audio devices, you can use them as a single device known as an “aggregate device.” By combining or “aggregating” devices, you can increase the number of discrete audio inputs and outputs without purchasing more expensive multichanneled audio equipment. For example, if you have an eight-channel audio device and a two-channel audio device, you can combine them to work as a single ten-channel audio device. To get started, open Audio MIDI Setup.

Open Audio MIDI Setup

Important: For the aggregate device to work correctly, the sample rates of the combined devices in the aggregate device must be set to the same sample rate.
    In Audio MIDI Setup, click the Add button (+) in the Audio Devices window, and then choose Create Aggregate Device.
    A new aggregate device appears in the list on the left side of the window. To rename the device, double-click it.

With the new aggregate device selected, on the right side of the Audio Devices window click the Use checkbox of each device you want to include in the aggregate device.
    Note: The list on the right shows the currently connected audio devices and the number of input and output channels for each one.
    To use the clock of a device as the master clock for all the combined devices, choose the device from the Aggregate Device’s Clock Source pop-up menu.
    For more information on aggregate device settings, see:

Change aggregate device settings

You can now choose to use the aggregate device for sound input, sound output, or to play alerts and sound effects. These options are in the Action pop-up menu (looks like a gear) in the Audio Devices window.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.