5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Golfgast

Meerdere monitoren op MBP

De volgende vraag houdt me al een tijdje bezig:

“Is het mogelijk om twee monitoren aan te sluiten op een MacBook Pro met maar 1 TB/DP aansluiting?”

Het antwoord op deze vraag is ja, met een splitter. De kanttekening bij de veelal aangedragen oplossingen is dat de betreffende splitter de aangesloten monitoren als 1 grote monitoren laat zien, en niet als twee losse.

Wat ik me nu afvraag is of het inmiddels mogelijk is om twee monitoren aan te sturen via een enkele aansluiting? Met de diasychain mogelijkheid in de Displayport 1.2a standaard zouden er mogelijkheden moeten zijn lijkt mij: splitters die intern een daisychain toepassen zodat de twee monitoren los aangestuurd kunnen worden.

Wie kan mij verder helpen?

Bijdrager
    1984

Kijk een in dit topic http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-mini-dual-monitor-support/ ik denk dat er niet zoveel veranderd is

Bijdrager
    RobApple

Is onderstaand artikel wellicht een optie?

NewerTech Video Display Adapter USB 3.0 naar DVI / HDMI
    http://www.mac4us.nl/product_info.php?products_id=1297

Bijdrager
    Golfgast

Bedankt voor de reactie tot zover.

De USB-oplossingen ben ik mee bekend, alleen heb ik mogen ervaren hoe dit in de praktijk werkt: werd ik niet blij van.
    Op een of andere manier zat er toch een vertraging in het beeld (kan ook niet anders aangezien het over de processor en de USB-controller werkt).

Het gekke blijf ik vinden dat schermen (de nieuwe Dell’s etc) de mogelijkheid hebben tot het doorlussen van het DP-signaal, maar dat een soortgelijke oplossing zonder schermen niet te vinden is. Het schema hieronder even ter verduidelijking (hoop ik):

Niet gewenste opstelling:

1. MBP -> DP-splitter -> 2 schermen (weergegeven als 1 grote)

Opstelling met schermen met doorlusmogelijkheid:

2. MBP -> Scherm (met doorvoerpoort) -> Scherm (2 losse schermen, afzonderlijk aan te sturen)

Het idee wat ik voor ogen heb:

3.
    Computer
    ||
    [TB/DP Cable]
    ||
    Controller 1 —> Displayport output
    ||
    [Internal Daisy Chain]
    ||
    Controller 2 —> Displayport output

De DP-splitter in deze situatie zou op eenzelfde manier moeten werken als het scherm met doorvoermogelijkheid in situatie 2, maar zendt dan het signaal extern uit, in plaats van het weer te geven op zijn eigen interne scherm:
    Inkomend signaal -> uitgaand scherm 1 (+intern doorlossen) -> uitgaand scherm 2.

Bijdrager
    Golfgast

Na wat zoeken blijken dit de enige twee opties:

UltraAV® Mini DisplayPort 1.2 MST Multi-Display Hub

Club 3D Multi Stream Transport (MST) Hub

Alleen is het onduidelijk hoe de compatibiliteit met een MBP is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.