7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jbh

Meerdere mails in prullenbak in Mail ineens verwijderen?

Ik heb al gezocht, maar niet gevonden: is er een manier om in één keer een hele groep mail in de prullenbak in Mail te verwijderen die van voor een bepaalde datum zijn?

Apple-help heeft me wel geleerd dat je een selectie kunt maken op basis van data (bijv alles tussen 01/01/17-01/01/18, maar dan pakt Mail alle mail in dat tijdvak. Dus ook die in andere Postbussen. En dat wil ik niet. Ik wil alleen mails in de prullenbak van vóór een bepaalde datum verwijderen en de rest laten staan, want die wil ik voorlopig bewaren.

Weet iemand of dat kan? Bij voorbaat reuze dank!

Bijdrager
    McPim

Slimme postbus maken met als criteria de gewenste datum én de gewenste postbus. En daarna de mail in die map verwijderen.

(als mailbox kun je ook de prullenbak kiezen).

Bijdrager
    tarun

Maak een slimme postbus:

Slimme postbus

Moderator
    Night

Bovendien kan er een limiet ingesteld staan op de Prullenbak. Bijvoorbeeld verwijderen na een maand.

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon aan Siri vragen of ze het wilt doen.

Moderator
    Night

je kan in de Prullenbak toch gewoon sorteren op datum? Dan pak je daarna gewoon de eerste mail met jouw datum en alles wat ouder is selecteer je er met de shift toets dan bij. Veel makkelijker dat allemaal slimme mappen aanmaken.

Bijdrager
    jbh

Bedankt voor jullie reacties! Die van @night werkt inderdaad het snelste! Dit trucje kende ik gewoon nog niet, maar wel erg handig! Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.