6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Erikonline

Meerdere mail accounts gebruiken

Ik gebruik meerdere mail accounts in El Captian.

Bij het verzenden kies ik bij ‘van’ het betreffende account.

Maar de berichten worden steeds via het hoofdaccount verzonden.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Bijdrager
    fred44nl

je moet ook op de juiste smtp-server letten.

gaat het om meerdere accounts bij één provider, of bij verschillende providers.

Geblokkeerd
    SusanUSA

De smtp server stelt niet het verzendende adres in. Op veel smtp servers kan je met ieder willekeurig adres verzenden. Ik verstuur vanaf al mijn mailadressen m.b.v. de smtp server van mijn provider en maar één mailadres is uitgegeven door die provider. De afzender wordt in de client software ingesteld. Je moet daar de fout zoeken.

Geblokkeerd
    SusanUSA

just got off support chat with apple ! deleted and re-added accounts solved problem. For iCloud account i had to sign out of iCloud account and then go back in and then it was all sorted.
    obviously upgrade messed up settings on mail, simply re-adding accounts sorted it – bit rubbish, but was easy to fix – if a bit of a pain

Bron: https://discussions.apple.com/thread/7253192?tstart=0

Of probeer dit.

Bijdrager
    Jos Smeets

Ja, dit is bekend en eigenlijk nog goed ook. Je moet eerst vooraf de keuze maken vanaf welk account je de mail gaat sturen. Klik op dat account en dan pas een nieuw bericht starten. Nu zal hij vanaf dat gekozen account een mailtje gaan sturen. Succes…..

nu maar hopen dat ik het goed heb…:)

Bijdrager
    GoeieDag

Niet helemaal, want het hangt van de instelling af die er is gemaakt in Mail voorkeuren>Nieuw>Verstuur nieuwe berichten via: …

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.