7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dylan

Meerdere Macs, iTunesdatabase

Beste Maccers,

Mogelijk dat het antwoord op mijn vraag al prachtig staat beschreven op dit forum maar ik heb het nog niet helemaal gevonden. Wel soortgelijke vragen maar niet geheel mijn vraag.

Ik heb een “oude” imac G5 waar ik een behoorlijke collectie muziek op heb staan. De imac gebruik ik echter niet omdat ik pas een Macbook Pro heb gekocht. Nu wil ik graag op mn Macbook naar mn muziek kunnen luisteren en misschien zelfs wel mn ipod synchroniseren maar ik wil eigenlijk niet al die ruimte op mn Macbook verliezen. Is hier een oplossing voor? Zou het werken als ik Time-Capsule gebruik om mn iTunes database op te zetten? Of kan het na de laatste update van Apple TV ook.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Afroman

Synchen zal dan niet gaan.
    Heb je een draadloos netwerk?

iTunes – voorkeuren – Delen

Als je vrij weinig geeft om de waarde “aantal maal afgespeeld” is dit ideaal voor je.

Bijdrager
    Dylan

Hmm, maar ik heb mn imac niet in gebruik. Ik gebruik ‘m niet…. Maar ik wil die database niet permanent op mn Macbook zetten.

Bijdrager
    vincent136

dan is een externe harddisk voor jou de oplossing, ik heb er ook 2×250 gb achter hangen, dan blijft mijn mac hdd lekker schoon.

Bijdrager
    Dylan

Ok. Werkt dat ook draadloos? Met mn externe harde schijf en mn Macbook op de bank lijkt me niet handig.:D

Bijdrager
    Afroman

Euhm,als je hem op een router plaatst met een USB-ingang kan je draadloos je iTunes-library benaderen.

Bijdrager
    sanius
    ”Dylan”

Hmm, maar ik heb mn imac niet in gebruik. Ik gebruik ‘m niet…. Maar ik wil die database niet permanent op mn Macbook zetten.

Dan kun je de iMac toch JUIST voor dit soort doeleindes gebruiken. Maakt er gewoon een soort server van…

En als je je iTunes Library op een externe schijf zet zou ik iTunes Library Manager gebruiken, dan kun je meerdere library’s aanmaken zodat je ook nog wat muziek op je MacBook zelf kunt zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.