17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    rogerpaolo

Meerdere keren dezelfde Mac in netwerk

Ik heb sinds een tijdje een vreemd issue: ik zie mijn macbook pro meerdere keren in mijn netwerk, elke keer als een Macbook Pro met een nummer tussen haakjes. Dit gebeurt sinds ik de eerste Beta van Yosemite draai, nu op de released versie nog steeds het geval. Ik ben ook af en toe het netwerk ‘kwijt’; wel goede verbinding maar paginas laden niet. Dit alles gebeurt niet met de andere computers op het netwerk, iphones, ipads, etc.
    Mijn setup is
    Ziggo Modem (draadloos netwerk) —> Airport extreme (draadlos netwerk maar in Bridge mode)

Zo ziet het er uit: https://lh4.googleusercontent.com/-nvZIOX2roEc/VFSQzlnTBWI/AAAAAAAABvY/KfhNbVMXT-8/w668-h490-no/multiple%2Bmacbooks.tiff

wie weet raad?

Bijdrager
    fred44nl

dat gebeurt ook met de officiële release van Yosemite.
    er wordt op internet wel e.e.a. over gezegd, zoals het rebooten van je router.
    maar dat heeft mij niet geholpen.

Bijdrager
    frapo

Bij mij ook hetzelfde verhaal. Ik vind het ook lastig omdat ik vaak tussen verschillende computers verbind en nu niet meteen weet welke MacBook Pro nu de “juiste” is op dat moment.
    Heb het ook alleen met m’n MacBook Pro en niet met de overige (iMac, 2x Mac Mini) computers.
    Heb ook de router (Airport Extreme) al eens gereboot en de computernaam veranderd maar het helpt niets.
    Hoop dat er snel een oplossing voor komt

Bijdrager
    Pivni Pes

Heb je geld te veel dat je zoveel MacBook’s hebt?:twisted:

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    rogerpaolo

heb nog iets gevonden op het apple forum: ik heb nu bij mijn power saver instellingen Wake On Network uitgevinkt. Dat schijnt de boosdoener te zijn. Daarna Airport gereset en nu heb ik nog maar 1 macbook pro… Pivni, dat stelt je vast gerust…:-)

Bijdrager
    Pivni Pes

Wel handig zoveel Macbooks, je hebt er overal een liggen, ik bedoel, op het toilet boven heb je een rol toilet papier staan en beneden toch ook?:-P

Bijdrager
    fred44nl

volgens Console wordt dit veroorzaakt door Bonjour:

01-11-14 21:53:08,484 discoveryd[48]: Basic Bonjour Changing computer name from Joris (13) to Joris (14)

Bijdrager
    koen

De oplossing in bovenstaande link werkte voor mij:

1. router uitzetten
    2. naam instellen in Sharing
    3. router weer aanzetten

Bijdrager
    flax

Kan dit probleem er ook voor zorgen dat mijn atv geen verbinding meer kan maken met mijn iMac.
    Alle home Sharing zaken zijn goed ingesteld, mijn iphone herkent de iTunes bieb wel, mijn andere
    Computer wordt ook herkent door atv dus ik begrijp niet waar het probleem kan liggen…

Bijdrager
    flax

Ik heb de netwerkinstellingen gereset en de boel opnieuw opgestart en alle aliassen zijn verdwenen en de atv doet zijn werk weer naar behoren:-)

Bijdrager
    koen

Ik zie nu ook weer nummers achter mijn computernaam verschijnen.:-|

Bijdrager
    frapo
    koen op 07 november 2014

Ik zie nu ook weer nummers achter mijn computernaam verschijnen.:-|

Ik had hetzelfde gedaan als jij mbt. tot router uit, naam wijzigen en router weer aan. Het ging een paar dagen goed maar vanmiddag zomaar ineens weer haakjes en nummers.
    Ik vind trouwens ook dat de websites soms erg traag laden, weet niet of er een verband is maar het gehele wifi-verhaal van Yosemite komt vooralsnog nogal gebrekkig over. Hopelijk doet de komende update er wat aan.

Bijdrager
    bartje

Al je apparaten een vast IP adres geven werkt bij mij ook. Ik had er vanaf Yosemite ook last van. Nu heb ik alles een eigen adres gegeven wat sharing opties heeft.

Bijdrager
    fred44nl

je moet ook deze optie uitzetten in Systeemvoorkeuren – Energie

Bijdrager
    sunapple

Waarom dan precies? Is dat niet de functie die ervoor zorgt dat je de bibliotheek kan delen zelfs als de computer in sluimer staat?

Bijdrager
    fred44nl

het is een Bonjour-probleem.
    en dat kun je op deze manier uitzetten / omzeilen.

en ja, het is kiezen of delen:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.