16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainalyser

Meerdere JPG's > 1 PDF

Hoe maak je van meerdere jpg’s één pdf? Ik probeer het met voorvertoning maar dat lukt niet heel erg, ik ben erachter dat het via “druk af” kan, maar als ik het op deze manier doe worden de bestanden veel te groot. Ik heb de jpg’s al zo klein mogelijk gemaakt, zodat het nog net leesbaar is. Het zijn overigens maar 7 jpg’s, dus geen heel groot aantal ofzo.

Is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen, zou toch niet heel moeilijk moeten zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

In Voorvertoning:

Bijdrager
    TKroon

Of de afbeeldingen in Pages / Word plakken en opslaan als PDF.

Bijdrager
    sedikit

In dit geval zou ik het zo doen (er zijn ongetwijfeld deskundiger oplossingen):
    -open een nieuw teksteditor document
    -sleep daar één voor één, in de gewenste volgorde je afbeeldingen in (onder elkaar)
    -druk af enz

Bijdrager
    Brainalyser

Ik probeer het zo wel via word, maar ik vind het wel raar dat er geen simpelere manier is om pdf’s te maken van een enigszins normale bestandsgrootte.

Bijdrager
    Bianco

Ik probeer het net in voorvertoning, en daar gaat het als een tierelier. 7 JP’s tegelijk geopend, en daarna exoprteer als PDF. Gemiddelde grootte van een JPG was 2,5 Mb, en de uiteindelijke PDF is dan 2,3 MB. dat is niet heel groot

Bijdrager
    computer space

Met automator is het ook simpel.

Bijdrager
    essiw

je kan ze ook gewoon allemaal openen in voortvertoning dan op printen drukken en zeggen “bewaar als pdf” makkelijker kan niet…

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen is dat laatste afhankelijk van hoe je Voorvertoning hebt ingesteld.

Voorkeuren van Voorvertoning

Bijdrager
    remyHART

Ik gebruik programma jpg to pdf,werkt voor mij super.

Bijdrager
    Frank Visser

Als dit eenmalig is wil ik het wel even snel voor je doen. (doe ik het even in InDesign)
    Wil je dit vaker doen dan moet je ze even onder elkaar in word plakken en een pdf van maken. Dat is de makkelijkste oplossing denk ik.

Bijdrager
    Brainalyser

Het is inmiddels toch gelukt via voorvertoning, waarom die mij eerst bestanden terug gaf die tot 10 keer groter waren dan de bestanden die ik erin deed is me nog steeds een raadsel. Maar na 3 keer proberen kreeg ik opeens een aanzienlijk kleiner bestand. Waar het nou precies aan lag weet ik niet, maar ik moet zeggen dat mijn MacBook hoognodig toe is aan een frisse start want ik heb gister al geprobeerd te reageren maar hij loopt continue vast. Net ook weer een strandbal en heb nu de ipad er maar bij gepakt :/

Iemand nog tips om dat te doen, ik heb een back-up op de timecapsule staan, kan ik die nog steeds benaderen als ik Mac OSX opnieuw installeer? Want laatst veranderde me internetprovider en toen kon ik het ook opeens helemaal opnieuw instellen, back-up staat er volgens mij nog wel op maar niet meer benaderbaar op de time machine manier.

EDIT: ben erachter gekomen dat de vorige back-ups toch wel weg zijn, waren der gelukkig niet veel, maar hoe voorkom ik het dat die ze straks niet weer delete? Want om een of andere reden worden mijn back-ups soms gewist zonder mijn toedoen en dat ligt soms aan te weinig ruimte(vind ik al belabberd dat die dan niets aangeeft) maar dit keer niet ><

Bijdrager
    SunKeeper

Controleer voor de zekerheid bij dit soort symptomen even je harddisk. Via onderstaand programma:

http://www.volitans-software.com/smart_utility.php

Als je harddisk niet goed is helpt een herinstallatie niet, er zelfs kans dat je blijft hangen en dan werkt je Mac helemaal niet op dat moment. Een Mac wordt nooit zomaar ineens veel trager, er is altijd een aanwijsbare oorzaak.

Herinstallatie voor softwareproblemen is alsof je met een atoombom een vlieg probeert te vermoorden. En als je dan na die bom de vlieg er weer bij zet (meestal thirdparty software) ben je terug bij af.;)

Bijdrager
    Brainalyser

Dit komt eruit, 3 bad sectors valt toch wel mee? Hij zegt wel dat ik hem moet vervangen ><
    Stel ik vervang hem, kan ik er dan van alles in doen of moet ik nog ergens op letten mbt compatibility enz.

Bijdrager
    SunKeeper

Oei, is inderdaad niet in orde.

Dat er al sectors kapot zijn, wil zeggen dat dit binnen korte tijd kan verergeren. Daarom ook de status ”failing”.

Advies is om z.s.m. een recente backup te maken van je belangrijke gegevens (als je dat nog niet hebt) en de schijf te vervangen als je daar de mogelijkheid toe hebt.

Je kunt natuurlijk doorwerken met deze schijf, maar dan is het normaal dat je Mac heel traag is/blijft en dat dit erger kan worden in de toekomst. Totdat die helemaal niet meer opstart. Het is lastig te voorspellen binnen welke tijd dit gebeurt, dat kan erg uiteenlopen.

Edit: welke MacBook Pro is het precies? Hoe oud? Daarmee kan ik zeggen welke schijf goed is ter vervanging.

Bijdrager
    Brainalyser

Ok bedankt voor het advies:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.