6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Lekker biertje

meerdere icons veranderen

Beste OMT’ers,

sinds ik de nieuwe office heb gedownload zijn de icons van Microsoft Word hiernaar verandert: Dit vind ik heel erg irritant en ik hoop dat iemand me kan helpen dit te veranderen. Ik weet dat ik via ‘toon info’ het icoontje kan veranderen maar dan moet ik dat bij ieder document apart doen. Is hier een andere oplossing voor?

Moderator
    Night

Ik denk dat je het anders moet aanpakken: klik een .docx bestand aan, druk op ⌘-i, selecteer het nieuwe Word bij ‘Open met…” en klik vervolgens ‘Verander alles’ aan.

Bijdrager
    Lekker biertje

Niet gelukt helaas
    zoals je kunt zien staat het icon er zelf al maar helemaal bovenaan (naast info:dit is een test) niet.

Moderator
    Night

Bij mij staat er dan heel klein docx onderin de kleine icons, bij jou niet. Vreemd.

En iets simpels als een herstart (of safe boot)?

Bijdrager
    feek

als jouw test documentje geen tekst bevat, nou dan wordt je preview een wit icoontje……;)

Even zonder gekheid, dit komt omdat je in Finder hebt ingesteld dat een preview van het documentje in het icoontje wordt weergegeven. Zoals bij een jpg een kleine afbeelding van je plaatje.
    Blijkbaar is voor de nieuwe versie van Word, ten opzichte van je vorige versie, nu mogelijk ook een preview in het icoontje te krijgen.

Je kan het Word icoontje terug krijgen door op in Finder op het radartje te drukken (of CMD-J), dan te kiezen voor “Toon weergaveopties” en dan het vinkje voor “Toon voorvertoning” niet actief te laten zijn (eventueel ook op “gebruik als standaard” klikken). Consequentie is wel dat voor geen enkel document een voorvertoning wordt weergegeven. Dus ook voor afbeeldingen!

Bijdrager
    Lekker biertje

Nou dan wordt het wennen aan de nieuwe icoontjes. Bedankt Feek!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.