8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

Meerdere HD extern in 1 kastje voor films

Mensen,
    Hopende dat ik op het juiste forumonderdeel zit, heb ik een paar vraagjes:
    Ik heb de volgende situatie: airportbasestation die utp draadje naar macmini heeft. Meerdere macs met ipad en iphones draadloos.
    Mini wordt als mediaspeler gebruikt. Ik heb nu meerdere usb schijven extern met films, muziek, series en andere klein grut als fotos. Mini staat aangesloten via hdmi op plasma van Panasonic.
    Ik heb mijn gehele film en serie verzameling op schijven gezet. Ook download ik met de mini een en ander in verschillende formaten maar meestal discimages.

Ik zoek een totaaloplossing voor juist die films en series. In totaal zo’n 3,5 TB. Bestaat er zoiets als een netwerkkastje waar meerdere schijven in zitten die hetzij via usb hetzij via utp met de mini verbonden kunnen zijn? Die moet dan wel snel genoeg data kunnen overpompen om een flinke film te kunnen afspelen zonder hickups. Draadloos kan de airport video naar mijn ipad streamen. Andere optie is misschien zo’n kastje op de basestation aansluiten.
    Maar ik wil niet al die schijven met verschillende kabels en voeding meer hebben. Zo’n kastje heeft dan maar 1 voeding en bv 1 utp/usb kabel nodig. Als een schijf kapot gaat of te klein wordt, kan ik makkelijk een nieuwe grotere HD erin zetten.

Een heel verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is?

Groeten en dank voor jullie moeite!

Bijdrager
    MacAnarie

Volgens mij zoek je een NAS.

Bijvoorbeeld

Die is gekoppeld aan je netwerk, kunnen meerdere schijven in die je zelf toe kunt voegen.

Bijdrager
    Sascha

Niet echt wat je zoekt aangezien dat het kabel-verhaal niet oplost, maar je zou er ook een JBOD-RAID configuratie van kunnen maken. Voordeel hiervan is dat al je schijven als één schijf te benaderen zijn en het geen extra geld kost tov een NAS die je nog moet kopen…

Lees hier waarom en hoe ik dat zo heb gedaan voor mijn mediacenter: http://www.macmediacenter.be

Bijdrager
    Geitekaas

Ha Sasha!
    Dat ziet er mooi uit en is precies hoe ik het ook wil. Dat schept hoop!
    Alleen inderdaad lost het de vele kabels niet op.
    MacAnarie, werkt dat goed? Is dat snel genoeg? Daar kun je dus een paar schijven in vrotten. Dat ziet er goed uit.

Bijdrager
    Triumph

Zelf heb ik net deze http://www.icydock.com/goods.php?id=33 geïnstalleerd, niet met UTP maar wel met USB en SATA, om de laatste daar ging het mij om. 4 schijven als JBOD voor 167,90 bij Alternate

Bijdrager
    Panthera Uncia

Mischien is de LaCie 2big Network 2 wel iets voor jou?

4TB, twee hot-swap bays. Qua aansluitingen ben je voorzien van eSATA, Ethernet 1Gbps en USB 2.0.

Prijsindicatie

Overigens bied Azerty.nl nu voor maar zo’n 50 euro meer de LaCie 5big Network 2 aan:

5TB, vijf hot-swap bays! Qua aansluitingen ben je beperkt tot Ethernet 1Gbps maar dan wel meteen twee.

Dan ben je natuurlijk wel erg future proof indien je collectie nog grotere vormen aanneemt, het is daarnaast ook behoorlijk flexibel met vijf drive-bays.

Bijdrager
    Geitekaas

Wauh, mooi spul.
    Goede tips!

Bijdrager
    MacAnarie

Ik gebruik zelf geen Nas maar schijnt prima te werken, synology schijnt ook een bij de betere merken te horen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.