3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroenimo

Meerdere gprs telefoons aan je Mac via bluetooth

Een vraagje:

Ik heb een vriendin met een Macbook, zij doet haar internet via gprs op een SE w810i, dat werkt perfect, maar zij heeft ook beschikking over een MDA met een gprs verbinding die zij ook regelmatig gebruikt (luxe !!!).

Nu is het zo als je de gprs verbinding wilt gebruiken van de MDA of de SE w810i dan moet je elke keer opnieuw de telefoon koppelen en opnieuw alles instellen qua APN naam modemscript.

Heeft iemand een idee hoe je dit sneller kan oplossen?

Niet dat het een onoverkomelijk probleem is maar het zou zo sjiek kunnen zijn dat je het op een snellere manier kan oplossen..

En voor de slimmerds onder ons: meerdere lokaties aanmaken werkt niet want OSX gebruikt gewoon de gprs verbinding die als laatste is gekoppeld.

Bijdrager
    macpro

Gebruik je “Internetverbinding” om via de telefoon het internet op te gaan?
    Want daarmee kun je meerdere verbindingsconfiguraties aanmaken.
    Misschien dat je daar wat mee kunt.

Bijdrager
    DynamicNL

Hi Jeroenimo,

Heb jij inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb hetzelfde ‘luxe probleem’. Ik heb twee Sony Ericsson telefoons Eentje gebruik ik met de sim van mijn Mobile Connect Card van Vodafone en de andere is geoon mijn telefoon. Ik kan zonder problemen een GPRS connectie opzetten met mijn ‘MCC telefoon’. Als ik echter de gewone telefoon wil gebruiken (heb die MCC niet altijd bij me) voor de grps connectie lukt dat niet omdat hij altijd wil connecten met die ‘MCC telefoon’. Heb de hele avond zitten stoeien (ook met meerdere locaties enzo), maar ik krijg het niet voor elkaar…

Ik hoop dat je me kan helpen.

Alexander

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.