7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Max08

Meerdere gebruikers

Ik heb voor onze dochter een extra account aangemaakt.
    Het werkt allemaal prima, maar mijn email start nu erg langzaam op.
    Dit komt pas sinds er een tweede accout op de apple zit.
    Ze is acht jaar een heeft dus beperkte toegang en een aangepast finder menu
    Weet iemand waarom de mail nu zo langzaam opstart?
    Kan ik ook bv binnen dezelfde account wachtwoorden opgeven voor programma’s zodat bv iPhoto pas kan worden geopend nadat een wachtwoord is ingevoerd.

Wie herkent iets in mijn verhaal!!!

Mvg. M.

Bijdrager
    iJoost

Het aanmaken van een eigen account voor je dochter is een uitstekend idee.

Ik geloof niet dat de snelheid van je mail iets met het aanmaken van dat tweede account te maken heeft. Misschien heeft je ISP gewoon wat problemen met de mailserver, dat komt wel eens vaker voor.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Max08″

Kan ik ook bv binnen dezelfde account wachtwoorden opgeven voor programma’s zodat bv iPhoto pas kan worden geopend nadat een wachtwoord is ingevoerd.

Als je ingesteld hebt dat de account beperkt is, kun je in het Accountsvenster klikken op Open ‘Ouderlijk toezicht' en daar een vinkje zetten voor Sta alleen geselecteerde programma’s toe; gewoon alle programma’s (of hele groepen) uitvinken, behalve die waarvan je vindt dat je dochter ze mag gebruiken. Voor elk van de uitgevinkte programma’s zal dan het wachtwoord van een beheerder ingetypt moeten worden voordat ze opstarten.

Bijdrager
    Max08

Ouderlijk toezicht heb ik ingesteld.
    Mijn vraag was of ik ook binnen het hoofdaccount wachtwoorden kan toewijzen aan programma’s.

Ik denk dat je gelijk hebt iJoost!! mijn mailaccount start weer onder normale snelheid op en loopt weer als een trein.
    Een tijd geleden heb ik weer een bedraad netwerk genomen omdat Leopard mijn Linsys router eruit gooide.
    Hoe kan ik zien of ik wel mijn volledige snelheid benut.
    Waar kan ik achterhalen of er ergens in het systeem iets zit wat bv de boel vertraagt?
    Bij het opstarten van Firefox vindt ik dat het te lang duurt voordat de startpagina er staat (apple)
    Ook binnen Firefox naar een website draait het symbooltje mij soms lang genoeg.
    Er zit 2 gig geheugen in de iMac 2.16 GHZ, dat mag toch geen probleem zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Max08″

Mijn vraag was of ik ook binnen het hoofdaccount wachtwoorden kan toewijzen aan programma’s.

Dat was niet de vraag die je stelde;) Maar voor zover ik weet: nee, dat kun je niet instellen. Het idee achter accounts is namelijk in principe dat de account bepaalt wat er kan en mag, en niet dat je binnen een account nog extra beperkingen in kunt stellen. Dit namelijk omdat een account bedoeld is om maar door één gebruiker gebruikt te worden, en het dus niet nodig zou moeten zijn om er meer aan in te hoeven stellen.

”Max08″

Netwerksnelheden hebben in principe niks met de geheugenafmetingen of de processorsnelheid van je computer te maken — of je nou een 3 GHz acht-core systeem met 16 GB aan je netwerk hangt, of een 80486 met 2 MB, de up- en downloadsnelheden zouden niet wezenlijk moeten verschillen.

Het kan wel zijn dat programma’s die je gebruikt veel geheugen nodig hebben, maar dat is een ander probleem; hoe dan ook zou Firefox zonder moeite moeten draaien op zo’n systeem als jij hebt. Ik denk dat het toch eerder aan verbinding zelf en/of aan de provider ligt, dan aan je computer.

Bijdrager
    MrAcid
    ”Jakko
    ”Max08″

Netwerksnelheden hebben in principe niks met de geheugenafmetingen of de processorsnelheid van je computer te maken — of je nou een 3 GHz acht-core systeem met 16 GB aan je netwerk hangt, of een 80486 met 2 MB, de up- en downloadsnelheden zouden niet wezenlijk moeten verschillen.

Dat is zeker NIET waar, vooral niet met de brute verschillen die jij nu noemt. Of je op een iBook of een MacBook zit te internetten maakt wel degelijk uit in de snelheid. We hebben het dan wel over milliseconden, maar het maakt zeker verschil, vooral het werkgeheugen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”ik”

de up- en downloadsnelheden zouden niet wezenlijk moeten verschillen.

Daarnaast heb ik het over de snelheden die het netwerk zelf aankan — dat zal eerder een belemmerende factor zijn dan de snelheid van de computer, als je het mij vraagt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.