5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    brouw139

meerdere gebruikers: snel gebruikersoverschakeling uit of aan?

is het zo dat meerdere ingelogde gebruikersaccounts de machine langzamer maken?
    ik merk dat bijv. muziek afspelen stopt bij een gebruikerswissel. Maar volgens mij heb ik op deze manier veel meer problemen met draaiende strandballen.

zeggen jullie: nooit snelle userwissel doen! of vinden jullie dat je rustig 2 accounts tegelijk ingelogd kunt hebben?
    Kan twee ingelogde users zelfs consequenties hebben voor apps die in beide users aanstaan? (ik vind van niet, maar bang dat jullie JA zeggen…)

ben benieuwd!

Bijdrager
    brouw139

testje:
    1 account aan. ik heb 4 gig ram. waarvan 2 in gebruik
    4 accounts aangemaakt, geheugengebruik stijgt naar 3,5 zonder verder apps aan.

alle account suit, behalve de eerste, nog steeds 23,5 gig ram in gebruik
    herstart 2 gig in gebruik.

duzzzzzz.. beter van niet! die snelle gebruikerswissel. Als je nog eens wat apps aan hebt staan terwijl je wisselt, dan ben je helemaal de sjaak… of zie ik dat verkeerd?

Bijdrager
    McPim

Je hebt het zelf al zo’n beetje ontdekt: het kan prima maar (uiteraard) kost het geheugen. Apps hebben geen invloed op elkaar in de verschillende accounts maar als ze open staan zullen ze geheugen gebruiken. Op zich gaat macOS daar intelligent mee om maar je merkt het wel als je krap in je RAM zit. 4 Gb is ook aam de zuinige kant als er meerdere gebruikers ingelogd zijn. Uitbreiden misschien?

Bijdrager
    brouw139

Is MacBook air. Valt geloof ik weinig bij te prikken..

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  brouw139.

Bijdrager
    McPim

Dat wordt lastig ja 😬

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.