4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Tegels

Meerdere framerates in één montage

Wie weet raad bij mijn volgende probleem?

Ik heb een vakantievideo geschoten op 25 fps. Ik heb tijdens deze vakantie ook opnames gemaakt met mijn drone. Stom, niet goed de instellingen nagekeken (en daar gaan we de discussie niet over hebben;-) ) maar deze stond dus op 29,97 fps.
    Nu wil ik graag alle opnames in één montage verwerken (in FCP X) maar waar ik al bang voor was gebeurt. De drone opnames schokken als de ziekte na het uitrenderen naar 25 fps.
    Nu dacht ik slim te zijn. Ik maak mkv’s van mijn filmpjes. Een video kun je ook opdelen in meerdere mkv’s. Dus heb ik van deel 1 van de vakantie een mkv gemaakt (25 fps), van de drone opnames een mkv (29,97 fps) en van vakantie deel 2 (ook weer 25 fps). Met MKVToolnix kun je hier dan weer één mkv van maken (mbv attend files).
    Het grappige is dat als ik dit grote mkv bestand op de iMac speel er geen problemen met afspelen zijn, alleen maar vloeiende beelden bij alle delen. Op mijn LG Oled TV schokken echter de drone opnames toch weer behoorlijk erg…

Is hier een oplossing voor of is dit gewoon een kwestie van stomweg de instellingen vooraf controleren?

Bijdrager
    digideon

Ik zou in FCP even experimenteren met de frame sampling van je drone footage (als je de desbetreffende clip hebt geselecteerd via de Inspector > Video > hier zou in jouw geval ergens Frame sampling moeten staan, check hier voor een uitleg van de verschillende settings: https://support.apple.com/kb/PH12648?locale=nl_NL&viewlocale=en_US).

Bijdrager
    computer space

Is het een probleem als de drone-footage 20% langzamer speelt? Je kunt ook enkel de meta-tag met de framerate aanpassen namelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  computer space.

Bijdrager
    Tegels

Goede suggesties heren! Ik kende de optie nog niet om de Rate Conform aan te passen (staat standaard ook op hide). Ik ben nu bezig om de optie Optical Flow te proberen. Ik laat weten wat het resultaat is! )kan msischien nog wel ff duren ivm werk….)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.