6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    I.I.

[opgelost] meerdere foto's tegelijk verwijderen uit iCloud bibliotheek lukt niet

Hallo,

Een paar maanden is mijn iPad verbonden geweest met iCloud fotostream. De fotostream stond dus aan, en alle foto’s werden automatisch geupload naar iCloud. In Januari heb ik deze functie uitgezet. Het probleem is alleen; nu staan er nog honderden foto’s op iCloud, van de periode voordat ik het uit heb gezet. Je kunt op je macbook alleen afzonderlijke foto’s verwijderen door te klikken op: het prullebakje. Ik zie geen enkele mogelijkheid meerdere foto’s tegelijk te selecteren en te verwijderen.

Het gaat hier om de ‘website’ http://www.icloud.com op je laptop.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Beech

En als je die foto’s op je iPad verwijdert ? Dan krijg je de mededeling dat ze ook verwijderd worden in iCloud en op al je andere apparaten.

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt op je macbook alleen afzonderlijke foto’s verwijderen door te klikken op: het prullebakje. Ik zie geen enkele mogelijkheid meerdere foto’s tegelijk te selecteren en te verwijderen.

Shift ingedrukt houden en selecteren maar.. Command als je individu wilt verwijderen.

Bijdrager
    I.I.

Shift ingedrukt houden werkt in dit geval niet…
    En op de ipad heb ik fotostream uitgeschakeld. Ik kan nu dus geen foto’s vanaf de ipad verwijderen, zodat ze ook in icloud verwijderd worden.
    Wissen uit filmrol heeft geen zin, ze blijven in icloud staan.

Afzonderlijk verwijderen lukt wel, maar het zijn er meer dan 100…

Misschien moet ik fotostream weer inschakelen op de ipad zodat ik foto’s eruit kan verwijderen? Alleen als ik dat doe worden alle nieuwe foto’s ook weer naar icloud geimporteerd…

Moderator
    Night

In de iCloud website ga je naar foto’s, klik op het plusje rechts van de gewenste tijdperiode (als je op een foto in die periode klikt) en daarna gewoon op de delete toets ⌦ van je toetsenbord.

Bijdrager
    I.I.

Super bedankt night, het werkt! En ook al de anderen bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.