9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Applebee

Meerdere filmbestanden op een dvd-schijf branden. Hoe ??????

Hallo allemaal. Kan iemand mij vertellen hoe ik bovenstaand voor elkaar krijg?
    Ik wil n.l. afleveringen van LOST branden op 1 schijfje….Ik gebruik FFMPEG om te converten naar dvd-bestanden en TOAST om te branden….

Wie wil mij helpen? Ik zoek dit n.l. al enige tijd uit middels dit forum, maar kan het niet vinden.

Wel heb ik het gebruik van TOAST en FFMPEG hiervan geleerd, Dank hiervoor !!!!:D

Moderator
    unSOUND

Gewoon Toast laten doen…

Start Toast, Kies Video, en kies dan voor DVD-Video. Gooi de afleveringen op het venster van Toast, en klaar ben je.

Bijdrager
    Applebee

Bedankt voor de snelle reactie !
    Ik heb het geprobeerd….TOAST, DVD-VIDEO en dan de hele ffmpeg mappen ge-added, maar dan krijg ik de melding: 4 files are in an unsupported format and cannot be imported.

Wat doe ik fout of moet ik het negeren en gewoon toch branden?

Bijdrager
    TijhofGraphics

Er vanuit gaande dat je de aflevering hebt verkregen van een door jou gekochte DVD:

Toast kan niet alle formaten omzetten naar ‘het Video-formaat voor DVD-Video’s’

Vraagje: Wil je ze branden als een ‘dvd-video’ of als data-dvd met video’s erop ?

Dit laatste kan ook best handig zijn, dit is eigenlijk net als dat je een fimpje brand op een CD-ROM maar dan op een DVD. Enige eis: De computer/dvd-speler waar je het wilt afspelen moet wel het formaat ondersteunen waar je ze nu in hebt(Bijv. DivX)
    Als je ze brand als DVD-Video is het universeel en kan alles en iedereen het afspelen.

Indien verdere uitleg nodig, vraag maar.(of PM!/PB! me)

Bijdrager
    TijhofGraphics

PS: Sorry, ik heb het mogelijk niet helemaal goed gelezen.

Ik zie dat je je videos al hebt omgezet naar dvd-video dus mijn bericht heeft geen bijdrage.

Alsnog:
    die “de hele ffmpeg mappen” zitten daar ook bestanden in die niet (dvd-)video zijn ?
    Met andere woorden: Heb je er nog logfiles, tekst bestandjes of andere bestandjes die niet behoren tot de DVD ?
    Toast negeerd namelijk niks, alles wat niet DVD-VIDEO is om dat momenet is een ‘unsupported format’.

Check die map ff na op bestandjes die er niet thuis horen. Als je ze toch wilt bewaren zet ze dan ff tijdelijk in een andere map.

Bijdrager
    Applebee

De ffmpeg map bevat twee mappen, n.l. audio_ts (welk leeg is) en de video_ts (waarin 2 ifo, 2 bup en 1 vob bestand(en) zitten). Waarschijnlijk pakt hij alleen de vob-bestanden…?

En dan nog iets…op de originele dvd passen 4 aflevering en nu maar 2 ???

Moderator
    unSOUND

Sorry voor de late reactie…

Als je met Toast werkt moet je gewoon de bestanden erop gooien die je gedownload hebt, dus de .mov of .avi bestanden, Toast doet het codeerwerk zelf, je hebt de mappen van ffmpegX dus niet nodig in dit geval.

Bijdrager
    Applebee

Hallo unSOUND, eerder geen tijd gehad te reageren….

Ik zou dat kunnen doen, maar dan staat de ondertiteling er niet bij. Die doe ik namelijk juist met FFMPEG.

Ik ga wel ff proberen of het gaat als ik alleen de vob-bestanden brand……

Ik laat het nog wel weten..

Bedankt in ieder geval!

Bijdrager
    d_Stiny

titles:
    bij filters VOB subtitles aanvinken. juiste spoor kiezen

kleiner comprimeren:
    bij summary kijken wat de datarate van je input file is
    bij video kiezen voor MPEG2; halve bitrate van wat de source is

audio:
    naar keuze PCM of AC3 of een ander door DVD geaccepteerd formaat

dan kunnen er dus 2 keer zoveel op; staan de subtitles in de film ‘gebrand’
    en kan je ze als het goed is zo in toast slepen; die hoeft dan alleen te muxen

Je kan ook op deze wijze gemaakte files in DVD-studiopro proppen
    ik gebruik voor verzamelaars van b.v. kunstenaars voor festivals altijd
    bij tools de DEMUX optie dan wordt VOB weer mpeg2 (m2v en ac3) en heb
    ik geen kwaliteitsverlies.

$0.02

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.