5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Heedless

Meerdere elementen scalen Final Cut Pro

Ik heb een .psd geimporteerd in final cut pro, dat wordt dan een sequence.

Nu wil ik alle elementen (verspreid over 4 layers) in die sequence tegelijk scalen zodat ze wel op de goed eplek blijven ten opzichte van elkaar (het is een ufo en de koepel moet wel bovenaan en in het midden blijven)
    nu kan ik wel alles selecteren, maar niet tegelijk scalen. Hoe kan ik dat doen?

Bijdrager
    Digilux

De psd die je geimporteerd is in je browser 1 clip. Als je deze clip in sequnese monteert dan is deze clip als 1 clip of als de losse lagen bewerkbaar. Indien je de hele clip (alle lagen in 1 keer ) wilt bewerken, dan ctrl+klik op de clip in je sequense en kies open in editor. Als je in de sequense op de clip duubelklikt dan kom je in de sequense waar je de lagen los kan bewerken. Dit is hetezelfde principe als geneste items.

Succes,
    Ronald

Bijdrager
    Heedless

Dat weet ik:)

Maar ik heb het volgende gedaan:

Ik heb een psd met 2 lagen: 1 is de ufo, 2 is de koepel
    Die koepel layer heb ik in de sequense transparant gemaakt en er een video tussen gezet, dus die zit tussen de koepel en de ufo zodat het hoofd dat ik gefilmt heb in de ufo zit.
    Nu wil ik in die sequense nog iets toevoegen, maar mn hele canvas wordt bedekt door de ufo, dat object moet er onder aan gaan hangen, dus ik wil die ufo kleiner hebben.

Het is al opgelost door dat object op de hoofd timeline onder de ufo sequense te hangen, maar liever heb ik hem er in zitten…
    Maar zo scalen kan blijkbaar niet

In elk geval bedankt

Bijdrager
    Digilux

Dat kan wel, dan moet je of nummeriek alle waardes overtypen die je invoert per laag bv 69.67% of nog makkelijker laag kopieeren apple copy en alt v/ paste atrubutes en kies voor die waardes waarschijnljk motion die je wilt pasten en klaar is kees,
    Gr,
    Ronald

Bijdrager
    Heedless

Bedankt =)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.