10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    thueske

Meerdere draadloze netwerken in huis

Hallo,

Ik zal even de situatie schetsen:

Wij hebben thuis een draadloze belkin router met een ingebouwde adsl modem. Nu is het bereik hiervan niet al te groot. Er is enkel verbinding op de beneden verdieping van het huis.

Nu wou mijn broer zijn computer op zijn kamer zetten. Maar omdat hij boven via de belkin router geen signaal kan krijgen, heeft hij een nieuwe router gekocht. Nu heeft hij D-Link DIR-635 RangeBooster NTM 650 Router gekocht, dus eentje die werkt volgens het n-protocol. Hiermee moet er normaal gezien bereik zijn in het ganse huis.

Het probleem is echter dat hij op zijn kamer geen internet heeft, de verbinding wordt niet gevonden. Als ik beneden kijk met men ibook, detecteert hij wel het netwerk en kan ik daar ook op surfen. Ik heb alreeds de instellingen van de router gezet dat deze enkel in de n-modus werkt, maar dit blijkt niet te helpen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Verstoren de 2 draadloze netwerken elkaar soms?

mvg Senne

Bijdrager
    Nikita

Allereerst: je iBook kan het N-netwerk niet gebruiken want de Airportkaart ondersteunt alleen B / G signalen. Grote kans dat het met de PC van je broer ook zo is.

Daarbij: heb je nu een draad naar boven getrokken naar de tweede router of moet de tweede router het signaal van de eerste opvangen en versterken? In dat laatste geval; als het signaal nu al niet boven op te vangen is, dan kan de nieuwe router dat natuurlijk ook niet…

In elk geval; zet even de situatie hier neer.

Bijdrager
    ivan92

de nieuwe N-standaard kan alleen door N-producten ontvangen worden dat gaat met je iBook dus niet lukken, als je verbinding met een draadloos netwerk maakt en die herkent dat jij een B/G kaart in je computer hebt zitten schakelt het hele netwerk over naar de B of G standaard, mocht je beneden dus nog een oude computer hebben staan die alleen B kan ontvangen zal die het hele draadloze systeem trager maken

Bijdrager
    thueske

Oke, ik zal even verduidelijken :) .

De belkin router wordt ook gebruikt als adsl modem. Dus er zit een kabel van de belkin router naar de nieuwe router, omdat hier geen ingebouwde adsl modem inzit. Beide routers staan immers naast elkaar beneden, want er liggen nergens netwerk kabels in huis.

Mijn broer heeft een compatibel draadloos netwerk kaartje gekocht van d-link, dus n-compatibel. Als we zijn computer uit zijn kamer zetten, in de hal, heeft hij wel verbinding. We kunnen ook zien dat het signaal van de d-link beter is dan de belkin. Ik vind het toch raar dat het signaal niet verder rijkt, aangezien dat normaal met een n-netwerk toch veel groter zou moeten zijn?

Met mijn ibook kan ik wel het netwerk van de d-link zien, maar niet op surfen als hij in de n-modus staat. Nu heb ik op mijn kamer wel één streepje verbinding van de “trage” belkin router, maar ik zie geen netwerk van de d-link router.

Ik vind dit in ieder geval toch best wel raar.

mvg Senne

edit: Het is overigens niet de bedoeling dat ik met mijn iBook op het nieuwe, “n” netwerk surf. Ik weet ook dat het netwerk dan terugschakeld naar de “g” modus.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Wij hadden thuis hetzelfde probleem, beneden een airport maar bovenste verdieping geen bereik, we hebben er een Wireless Bridge tussen gezet en nu werkt het perfect, misschien wat voor jullie:)

Bijdrager
    thueske

Mja, dat was mss ook een oplossing. Maar die d-link router is nu wel reeds gekocht en terugleveren zal niet gaan (of wel?).

Bijdrager
    wilko

Kun je niet gewoon aan roaming doen? Dan switch je gewoon automagisch van access point als dat nodig is.

Bijdrager
    thueske

Wat bedoel je daar mee? Het probleem is dat we op mijn broer zijn kamer geen enkel acces point zien, dus switchen zal er niet inzitten.

Inactief
    Anoniem

Je kan een Access-point ook bij de trap zetten bijv. Daar zal het signaal toch wel sterker zijn? en vanuit daar met die nieuwe router de boel versterken over de bovenverdieping. Zit er echt nergens boven een lege doos waardoor je een lan kabel kan trekken?

Bijdrager
    thueske

Het acces point dichterbij zetten kan wel, maar is nog niet de oplossing die ik zoek:) . Als ik met men iBook doorheen het huis wandel, op zoek naar een draadloos signaal, heb ik op meer plaatsen ontvangst met de “g” router, dan met de “n” router.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.