13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    semt-x

Meerdere coax apparaten op 1 tv?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een device dat meerdere coax ingangen heeft en 1 uitgang voor naar de tv.
    Zeg maar dat je bijv. 4 apparaten op 1 RF ingang kan aansluiten?

Weet iemand wat ik dan moet hebben en waar het te krijgen is?
    Bedankt…

Bijdrager
    Hostyle

Geen idee of zoiets bestaat, maar ik ben wel benieuwd waarvoor je dit zou willen gebruiken:cool:

Bijdrager
    semt-x

Heb meerdere retro spelcomputers die ik op 1 tv wil aansluiten.
    Maar ik kan nergens zo’n ding vinden om meerdere op aan te sluiten om door te lussen naar de tv.
    Wel andersom. 1 signaal in en meerdere uit….

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh het bestaat wel, waar was vooral populair in de jaren tachtig en negentig. Al sinds de jaren negentig hangen bijna alle apparaten gewoon via SCART / S-Video / Composite Video aan je TV. De RF-koppeling wordt eigenlijk nergens meer gebruikt.

Wat wil je doen? Een nest van kabel TV + Megadrive + Master System + (S)NES + PC Engine aan je TV hangen?

Ik zou zeggen, kijk eens bij kleinspul.nl

EDIT:
    Dat is dus inderdaad wat je wilt doen:) En volgens mij is er met RF niets als in-versus-uit… Dat doosje koppelt gewoon poort A aan poorten B, C, D of E. Lijkt me dat je dat doosje wat je hebt gevonden gewoon kan gebruiken.

Bijdrager
    Hostyle

Ah! Dat verklaart het… ik ken alleen de gameconsoles die werken op scart. Ik kon me dus ook compleet geen voorstelling maken van de beoogde situatie.

Geblokkeerd
    Anoniem

> ik ken alleen de gameconsoles die werken op scart.

n00b:P

:heart:

Wat een takkenklus was het altijd, de juiste frequentie vinden voor je console! En dan verschilde het nog eens tussen de verschillende Nintendo en Sega modellen ook! Laat staan je Amiga en je Atari:)

Bijdrager
    Hostyle

:lol: Ik kan je nu ook gewoon een oude lul noemen :sarcastic:

Bijdrager
    Nick Nack

Ik weet nog dat ik samen met mijn zus van mijn ouders voor kerstmis een tweedehands NES kregen met Duck Hunt & Mario…

Wat hebben we lang met de controllers in de hand naar het scherm zitten kijken, en de frequentie zat uiteraard weer op de laatste plek waar je zocht…

Wat een tijden waren dat toch. Het mooiste was altijd nog dat spelletje dat in Mario zat, dan kon je door tegen een blok te stoten een vijand omleggen en hem daarna wegschoppen. Dat was altijd leuk met mijn vader samen spelen, hij snapte er niks van, en ik maar iedere keer lachen als ik hem ‘om gooide’.

Zucht…

Bijdrager
    computer space

Welke consoles zijn dat? Klinkt als HEEL erg retro. Categorie PONG klonen zeg maar (eerste generatie zoals ze het noemen), maar daar hoef je er maar 1 van aan te sluiten, allemaal hetzelfde:) . Zelfs mijn Videopac (2e gen) uit 1982 sluit ik aan met RGB-Scart. NES (3e gen) en de meeste nieuwere via composiet of S-video. Heb alles op de surround versterker hangen.
    Tuneringang is ook wel heel K voor de kwaliteit van het beeld. Zoek eens op “naam console” + Svideo, RGB of Composite. Bijna alles is daarop aan te sluiten, en wanneer een aparaat alleen coax heeft dan kun je vaak met een hack het composiet signaal voor de RF modulator aftappen en aan een tulp plug voeren. De grap is dat bijna alle beeldchips eerst RGB genereren. Die wordt vervolgens tot composiet gemixt, en die wordt dan weer RF gemoduleerd. Dus in twee trappen wordt de kwaliteit vernaggeld, en daarna ga je er weer iets fatsoenlijks van proberen te maken.

Een paar extra beeldsignaalkabels met de goede uitgang kopen is vaak voordeliger dan deze rotte signalen te mixen met dure RF mixers.

Voorbeelden voor wat lastige types:
    Atari 2600 S-video/composiet uitgang maken
    Sega Master System S-video mod

Bijdrager
    computer space

Ben je er al uit semtex?

Geblokkeerd
    Anoniem

de meeste nieuwere via composiet of S-video

SNES, Megadrive en ouder (die generaties) gaan allemaal via RF hoor… Sommigen hadden idd ook composite, maar RF was echt niet vreemd ofzo:)

Die S-Video dingen die je noemt zijn mods -> aanpassingen.

Bijdrager
    1984
    semt-x op 25 augustus 2010

Ik ben op zoek naar een device dat meerdere coax ingangen heeft en 1 uitgang

Bedoel je niet zoiets (zowel mannelijk als vrouwelijk verkrijgbaar) en meerdere T-stukjes kun je aan elkaar koppelen. maar ik kan er helemaal langs zitten. http://www.allekabels.nl/coax_splitter.html

Bijdrager
    computer space

Ik heb alles sinds de NES met standaard sega/nintendo kabels aangesloten op mijn receiver hoor.

Heel normaal om op composite aan te sluiten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.