4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Roy

Meerdere Bluetooth apparaten verstoren elkaars gebruik

Ik heb aan mijn MacBook Pro (2018) vier Bluetooth apparaten hangen die ik gebruik:
    •Apple Wireless Keyboard
    •Apple Wireless Trackpad
    •Apple Wireless Mouse
    •Apple Airpods

Volgens Apple zou ik maximaal zes apparaten moeten kunnen koppelen, maar zodra ik mijn muis aanzet in combinatie met alle andere apparaten beginnen mijn AirPods problemen te krijgen met de verbinding.

Is er een mogelijkheid, los van een van deze apparaten niet te koppelen, om ze allemaal tegelijkertijd optimaal te laten functioneren?

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je al eens ze allemaal ontkoppeld (verwijderd) en daarna achter elkaar opnieuw toegevoegd (Systeemvoorkeuren>Bluetooth)?

Bijdrager
    Roy

Thanks GoeieDag,

Alles opnieuw gekoppeld. Maar zodra vierde device aangaat beginnen mijn AirPods te ruisen.

Enige oplossing blijft dan een van de devices uit te zetten.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe kom jij aan het getal van 6? Dit zegt Apple erover (en houdt rekening dat de AirPods weliswaar als één device in de BT lijst staan, maar wel 2 BT lijntjes nodig hebben):

The official Bluetooth specifications say seven is the maximum number of Bluetooth devices that can be connected to your Mac at once.

However, three to four devices is a practical limit, depending on the types of devices used. Some devices require more Bluetooth data, so they’re more demanding than other devices. Data-intensive devices might reduce the total number of devices that can be active at the same time.

(Bron)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.