-
Q:
Meerdere blogs op 1 server (en www adres)
Hallo! Ik ben een website (blog) aan t maken. Die moet in verschillende talen komen.
De hoofdblog (NL) staat in de hoofddirectory. kan ik voor de andere talen een subblog maken? dus bijvoorbeeld zo:http://www.ditismijnwebsite.com/english/
http://www.ditismijnwebsite.com/espagnol/
enz enzkan ik dan de blog uit de hoofd directory kopieren en plakken in de andere dir en de teksten aanpassen in de desbetreffende taal? Of gaat dat allemaal niet zo makkelijk?
InactiefAnoniem27 september 2008 om 16:28Ik denk dat je ook meerdere mysql database moet maken.
dus :
1 Voor NL
nog 1 Voor EN
en nog 1 voor ESEn dan moet het mogenlijk zijn.
maar dan moet je wel op alle drie dezelfde berichten tikken.
dus eerst op blog NL
dan op de EN en de ES
dus de blog zijn wel zelfstandig van elkaar.Maar als je het zo doet is het geen probleem
”maclover111″Ik denk dat je ook meerdere mysql database moet maken.
dus :
1 Voor NL
nog 1 Voor EN
en nog 1 voor ESEn dan moet het mogenlijk zijn.
maar dan moet je wel op alle drie dezelfde berichten tikken.
dus eerst op blog NL
dan op de EN en de ES
dus de blog zijn wel zelfstandig van elkaar.Maar als je het zo doet is het geen probleem
Oke dat is wel dan te doen toch? Maar hoe kan ik zeggen welke database de NL blog moet maken en welke de engelse bijvoorbeeld? Voor zover ik weet doet wordpress (dat gebruik ik) dat vanzelf allemaal toch?
InactiefAnoniem27 september 2008 om 16:35nee je moet tijdens de installatie.
een database naam en database user en wachtwoord invoeren.
dus je moet eerst 1 database maken in cpanel / directadmin.
en dan de namen van die database invoeren tijdens de installatie van wordpressdit moet je drie keer herhalen
als je er niet uitkomt dan wil ik het wek voor je doen.
”maclover111″als je er niet uitkomt dan wil ik het wek voor je doen.
Das relaxt van je! Ik probeer t eerst zelf want dan heb ik weer wat geleerd!
Maar de hoofdblog zeg maar. Dus die recht achter het .com adres staat heeft vanzelf een database aangemaakt. Dat doet wordpress vanzelf. kan ik nu via php my admin dan dus zelf 2 extra databases aanmaken?
EDIT: ik was net ingelogd maar ik kan geen extra database aanmaken. Zou het kunnen dat mijn provider (one.com) maar 1 database ondersteund?
InactiefAnoniem27 september 2008 om 16:55ja een blog die in txt files schrijft.
maar ik denk wel dat hij het ondersteund
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.