4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

Meerdere blogposts tegelijk aanmaken

Om in mijn WordPress websites fotogalerijen aan te maken, gebruik ik al geruime tijd de plugin “Go Portfolio”. Echter, als je een galerij moet aanmaken voor bijvoorbeeld 20 foto’s, moet je voor elke foto een aparte blogpost aanmaken. En dit is dus nogal tijdrovend. Is er een manier waarop ik die verschillende blogpost veel sneller / veel makkelijker zou kunnen aanmaken?

Bijdrager
    SJEBloem

Je zou kunnen kijken naar NextGEN Gallery, hierin kan je een album/galerij maken. Deze kun je vervolgens in je post plaatsen, hierdoor kun je ook meerdere foto’s tegelijk uploaden. Dit is een plugin die je kunt downloaden en installeren op je WordPress website.

Bijdrager
    Shmoo

Echter, als je een galerij moet aanmaken voor bijvoorbeeld 20 foto’s, moet je voor elke foto een aparte blogpost aanmaken.

Ik begrijp niet wat daar staat want het ene heeft niets met het andere te maken.

Een galerij is standaard een album, een setje van x-aantal foto’s die je kunt toevoegen aan een post of pagina en wanneer je de [shortcode] van die gallery kopieert dan kun je dit album gewoon op elke andere pagina plakken en dan zal dat album ook op die pagina’s te zien zijn.

Ik denk dat jouw plugin een gallery/album script heeft dat geen afbeeldingen/attachments bundelt maar blog posts. De verkeerde Post_Type dus. Elke afbeelding dat je upload in WordPress is eigenlijk al een (blog post) post, deze zit in de Post_Type attachment ipv post. Kortom wat je probeert te doen is dubbel werk.

Kijk eens of je ergens kunt aangeven of je een andere Post_Type kunt gebruiken dan post.

Bijdrager
    El Pablo 10

@sjebloem, die had ik al geprobeerd, maar met Go Portfolio heb ik meer mogelijkheden. Dit vind ik dus eigenlijk beter.

@shmoo, dit is exact wat ik nodig had! Ik kan dus inderdaad kiezen welk post type ik ga gebruiken voor de portfolio items. En dat stond dus op ‘custom post type Go Portfolio’. Nu heb ik gezet op ‘Media (Attachments) for gallery’ en het werkt prima. Bedankt man, dit gaat me in de toekomst zoveel tijd schelen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.