-
Q:
Meerdere bestanden selecteren in finder
Hey, ik zou willen weten hoe je meerdere bestanden tegelijk in een map kan selecteren, dus daar bedoel ik niet mee : [code:1:622f0aa8f6]"shift ingedrukt houden en 1 voor 1 op bestanden gaan klikken, of een selectie maken met je linker muis knop ingedrukt"[/code:1:622f0aa8f6]
Maar gewoon dat je simpel en snel met 1 klik meerdere bestanden tegelijk kan selecteren.
In Windows kan dat gewoon met: [code:1:622f0aa8f6]bestand selecteren —> shift ingedrukt houden —> en een andere bestand selecteren waar de selectie zeg maar moet eindigen.[/code:1:622f0aa8f6]
Ik heb er overal naar gezocht en het is nergens te vinden.
Bekijk deze pagina eens: http://macmiep.nl/3xbureaublad.html voor diverse tips voor werken met de Finder.
Meerdere bestanden tegelijk selecteren
Druk de Shift-toets in voor bestanden op rij, voor bestanden op diverse plekken de Appeltje-toets.Het hangt er ook vanaf in welke weergave je finder venster zit.
Als je 1 bestand aanklikt en dan het laatse met shift ingedrukt met symbolen weergave, zul je slechts 2 bestanden geselecteerd krijgen, maar doe je dit in lijst of kolom weergave zal je alle bestanden ertussen ook selecteren!
”Zenn”Het hangt er ook vanaf in welke weergave je finder venster zit.
Als je 1 bestand aanklikt en dan het laatse met shift ingedrukt met symbolen weergave, zul je slechts 2 bestanden geselecteerd krijgen, maar doe je dit in lijst of kolom weergave zal je alle bestanden ertussen ook selecteren!
aha, gelijk heb je. Wel jammer dat je niet dmv shift + klik meerdere bestanden kan selecteren met symbolen weergave. Nu weet ik dat tenminste. Bedankt.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.