11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    steeze

Meerdere bestanden selecteren in finder

Hey, ik zou willen weten hoe je meerdere bestanden tegelijk in een map kan selecteren, dus daar bedoel ik niet mee : [code:1:622f0aa8f6]"shift ingedrukt houden en 1 voor 1 op bestanden gaan klikken, of een selectie maken met je linker muis knop ingedrukt"[/code:1:622f0aa8f6]

Maar gewoon dat je simpel en snel met 1 klik meerdere bestanden tegelijk kan selecteren.

In Windows kan dat gewoon met: [code:1:622f0aa8f6]bestand selecteren —> shift ingedrukt houden —> en een andere bestand selecteren waar de selectie zeg maar moet eindigen.[/code:1:622f0aa8f6]

Ik heb er overal naar gezocht en het is nergens te vinden.

Bijdrager
    victor93

dat kan gewoon in apple ook hoor

Bijdrager
    inawt

Huh, Bij mij werkt gewoon wat je in dat bovenste blokje beschrijft.:?

Bijdrager
    steeze

Hoe dan, als ik bijv een selectie wil maken van 11 bestanden. En ik klik op het 1e bestand, en met shift ingedrukt op het 11e bestand. Dan zijn er maar 2 bestanden geselecteerd en niet 11 :?

Bijdrager
    Star65

Dat werkt precies hetzelfde als onder Windows.

….dan heb je toch ergens een instelling niet goed staan.

Bijdrager
    victor93

en probeer het eens met het appletje-toets misschien staan de instellingen zo dat die omgekeerd zijn

Bijdrager
    Pieterr

Bekijk deze pagina eens: http://macmiep.nl/3xbureaublad.html voor diverse tips voor werken met de Finder.

Meerdere bestanden tegelijk selecteren
    Druk de Shift-toets in voor bestanden op rij, voor bestanden op diverse plekken de Appeltje-toets.

Bijdrager
    Zenn

Het hangt er ook vanaf in welke weergave je finder venster zit.
    Als je 1 bestand aanklikt en dan het laatse met shift ingedrukt met symbolen weergave, zul je slechts 2 bestanden geselecteerd krijgen, maar doe je dit in lijst of kolom weergave zal je alle bestanden ertussen ook selecteren:) !

Bijdrager
    steeze
    ”Zenn”

Het hangt er ook vanaf in welke weergave je finder venster zit.
    Als je 1 bestand aanklikt en dan het laatse met shift ingedrukt met symbolen weergave, zul je slechts 2 bestanden geselecteerd krijgen, maar doe je dit in lijst of kolom weergave zal je alle bestanden ertussen ook selecteren:) !

aha, gelijk heb je. Wel jammer dat je niet dmv shift + klik meerdere bestanden kan selecteren met symbolen weergave. Nu weet ik dat tenminste. Bedankt.

Bijdrager
    adsum

Je kan er ook gewoon overheen slepen met de cursor….

Bijdrager
    Bianco

en met de appel toets ingedrukt kun je bestanden overslaan. die werkt dus hetzelde als onder windows de ctrl toets.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.