5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    paul pieket

Meerdere bestanden openen

Als ik op mijn iMac een bestand open met b.v. Word of Voorvertoning, dan openen ook tegelijk de bestanden waar ik de laatste dagen aan heb gewerkt. Is er een mogelijkheid om dat ergens in te stellen dat dit niet meer gebeurd?

Alvast dank voor eventuele reacties.

Paul

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je klaar bent met die bestanden kun je die sluiten met het kruisje, of met CMD+W. Als je het programma afsluit (CMD+Q, of rechtermuisknop erop in het Dock), dan blijft alles waar je mee bezig was gewoon aan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt dit uitzetten in Systeemvoorkeuren -> Algemeen: daar kun je een vinkje weghalen voor “Herstel vensters na stoppen en opnieuw openen programma’s” waardoor dit dus niet meer zal gebeuren.

Alleen denk ik dat je, voordat je dat doet, eerst even moet realiseren waarom die vensters opnieuw geopend worden: om het makkelijk te maken verder te gaan waar je de vorige keer gebleven was. Stel dat je iets aan het typen bent in Word, maar besluit dat je voor vandaag genoeg gedaan hebt, waarna je Word stopt. Morgen wil je verder aan de tekst, waarvoor je dus (op de “ouderwetse” manier) óf Word opnieuw opent en dan daarin het bestand opzoekt, óf in de Finder op zoek moet naar je bestand zodat je het van daaruit kunt openen. Goed te doen als je met maar één bestand bezig bent, dat geef ik toe, maar met een aantal naast elkaar open kan dit nog best een gezoek worden. Met de genoemde optie ingeschakeld hoef je echter alleen Word opnieuw te openen en heb je gelijk alle bestanden terug waarmee je aan het werk was.

Bijdrager
    Blieper

Inderdaad @Paul, ik vind dat ook niet echt handig, vooral als je veel .doc bestanden aangeleverd krijgt en die opend die dan in Pages, nou, dan moet ik altijd 2 of drie bestanden afsluiten die ik voorheen heb geopend.
    Was er ook al eens naar op zoek.

@Jakko, bedankt!!;-)

Bijdrager
    paul pieket

Hoi Jakko, bedankt voor de tip. Makkelijk, als je het weet.

Paul

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.