15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

[Opgelost] Meerdere bestanden hernoemen

Ik wil de mogelijkheid gebruiken om meerdere bestanden te hernoemen in de Finder. De bestanden moeten de volgende naam krijgen: yyyymmdd001 t/m yyyymmdd999.
    Ik zie alleen hoe ik de naam kan wijzigen in yyyymmdd00001 dus niet in yyyymmdd001

Vraag is of het mogelijk is het aantal posities van de nummering zelf te bepalen. In het veld “Begin nummering met” kan ik geen voorloopnullen invoeren.

Iemand een tip?

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Groentenboer.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Automator:

Deze takenreeks zal eerst de huidige datum toevoegen aan de bestaande bestandsnaam (Mijn bestand.txtMijn bestand20180113.txt) en dan een volgnummer erachter plakken, van altijd drie cijfers lang (Mijn bestand20180113.txtMijn bestand20180113001.txt).

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt voor de tip!
    Ik denk dat ik hier wel mee verder kan. Het enige dat ik nog moet uitzoeken is hoe ik de naam van het oorspronkelijke bestand NIET in de nieuwe naam krijg. Ik wil de oorspronkelijke naam van het bestand namelijk vervangen door yyyymmddxxx.

Bijdrager
    Floydian

Bijdrager
    abbenhui

Het enige dat ik nog moet uitzoeken is hoe ik de naam van het oorspronkelijke bestand NIET in de nieuwe naam krijg.

Nou, door “voeg nummer toe aan bestaande naam” te vervangen door “voeg nummer toe aan nieuwe naam” en dat veld dan blank laten.

Bijdrager
    Groentenboer
    abbenhui op 13 januari 2018

Het enige dat ik nog moet uitzoeken is hoe ik de naam van het oorspronkelijke bestand NIET in de nieuwe naam krijg.

Nou, door “voeg nummer toe aan bestaande naam” te vervangen door “voeg nummer toe aan nieuwe naam” en dat veld dan blank laten.

Dan krijgen de bestanden de namen 001, 002, 003 enz.

Bijdrager
    Shmoo

Er zijn mogelijk wel 800 appjes die zich hier mee bezighouden, van gratis tot de meest belachelijke prijzen.

Automator is waarschijnlijk wel de meest ingewikkelde van allen voor mensen die niet zo technisch zijn. En ja dat is schoppen tegen de scheenbenen van Apple-fanaten maar goed, gelukkig heeft Shmoo daar niet zo’n moeite mee. Ik ben niet op OMT om aardig gevonden te worden of om aan te tonen hoe geweldig onze standaard apps zijn terwijl ze sinds 2008 geen aandacht meer hebben gehad omdat men iPhones moest verkopen.

Goed ik adviseer NameChanger

https://mrrsoftware.com/namechanger/

Gratis. mocht je het handig vinden en er veel gebruik van maken dan staat het je vrij om een donatie te maken.

Voordeel van dit simpel programmaatje vind ik vooral, dat je voor je ogen Live kunt zien wat er gaat gebeuren.

Moderator
    Night

+1 voor NameChanger. Ik gebruik het al jaren, o.a. om hele seizoenen van series te hernoemen, juist te nummeren en te ontdoen van onnodige teksten en leestekens. En zoals Shmoo al zegt: het heerlijk om te zien dat je wijzigingen on-the-fly worden toegepast, zodat je gelijk kan zien of het uiteindelijke resultaat aan je eisen voldoet. Bovendien heb je zoveel wijzigingsmogelijkheden, dat het met logisch nadenken altijd lukt.

In jouw geval in drie stappen:
    1) voeg 3-cijferige nummering toe voorafgaand aan de bestandsnaam
    2) verwijder alles vanaf de nummering (dus positie 4) tot het einde (positie 1000) (met behoud van extensie)
    3) Voeg toe vóór nummering: yyyymmdd

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    Groentenboer

Iedereen bedankt! Ik gebruik nu NameChanger.

Night: stappen 1 en 2 heb ik gecombineerd.

Moderator
    Night

(y)

Bijdrager
    Blieper

Kan ook perfect in Adobe Bridge…

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Blieper.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Groentenboer op 13 januari 2018
    abbenhui op 13 januari 2018

Dan krijgen de bestanden de namen 001, 002, 003 enz.

Dan doe je het zo:

Bijdrager
    Groentenboer

@blieper: dat kost voor zover ik kan zien Eur 12,09 per maand.

@Jakko Westerbeke: bedankt!

Bijdrager
    GoeieDag
    Shmoo op 13 januari 2018

Ik ben niet op OMT om aardig gevonden te worden…

Joh?!

Bijdrager
    henque
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.