7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    kerwin

Meerdere avi naar dvd

Ik heb 1 film, maar die is in 2 700mb avi bestanden gesplit
    Hoe krijg ik deze naar dvd?

Moet ik deze met ffmpegX eerst joinen voordat ik deze kan omzetten naar dvd?
    En hoe krijg ik dan mijn srt ondertitels erbij?

Wat ik in mijn hoofd had lijkt me een beetje omslachtig:

met quicktime de ondertitels erbij zetten (het kopiëren en samenvoegen verhaal wat ik hier ergens las)
    dan deze 2 losse bestanden (met ingebakken subs) joinen en dan omzetten naar dvd met ffmpegX
    En dan kan hij pas gebrand worden met Toast…

Klinkt een beetje omslachtig, en ik moet dan zeggen dat ik in mijn windows era gewoon met convertXtoDVD gewoon sleepte en op branden klikte een stuk makkelijker was? (ohh no he didn’t!)

Moet makkelijker kunnen? Hoe?

Bijdrager
    Xenophon

Draai gewoon convertXtoDVD via Parallels of VirtualPC, dat doe ik ook. Dat werkt echt het eenvoudigste en betrouwbaarste.

Bijdrager
    kerwin

mwah, ik had gehoopt dat het met mac software kon.
    Maar geen probleem, gewoon even filmpjes overzetten naar m’n pc, en vanaf daar branden.

Moderator
    unSOUND

Als je wel een DVD wilt hebben, maar er niet voor wilt betalen, waarom download je dan de DivX ? Download dan gewoon de rip… heb je ook veel beter beeld…

De reden dat het in jouw voorbeeld niet simpel kan is puur door het feit dat het 2 delen zijn, anders had je het wel direct kunnen doen met ffmpex, zie ook de meerdere topics die daar over zijn.

Bijdrager
    kerwin

Dvd rips komen ook in delen.
    in dit geval dus 2x 700mb.

Ik heb de standaard niet bedacht, maar tjek je gemiddelde bittorrent site, alles 700per stuk…

Moderator
    unSOUND

Zoals gezegd, ik download gewoon hele DVD’s kant en klaar, dus van 4 tot 7 GB… niks geen converteren of subs zoeken… downloaden en branden, meer niet.

Bijdrager
    JJmac

Gewoon met Quicktime, copy en voeg toe. en je doet het zelfde met de ondertitels, dit alles kost je maar een paar minuten en verder opslaan en gooi het maar in Toast.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.