6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MelvinV

Meerdere AEs op modem/router van UPC

Ik heb reeds eerder een draadje gemaakt omtrent mijn netwerk setup, maar ik heb besloten om het anders te doen. Wie weet de juiste setup?

Ik heb een TC7200 modem/router en in 2 kamers een Airport Extreme. De enige manier om bedraad internet te hebben is om beide AEs via Cat5 direct in de TC7200 te plaatsen. Kan ik dan met de 2 AEs nog wel een zelfde draadloos netwerk maken? Of gaan ze dan allebei een eigen netwerk maken?

En welk apparaat komt vervolgens in de brugmodus te staan?

Alvast bedankt, want ik ben ten einde raad:(

Bijdrager
    SMTR

Alles is mogelijk…

Wil jij twee aparte netwerken? Gebruik geen brugmodus…

Wil je één netwerk dmv beide AE’s? Zet 1 in brugmodus. Welke? Mag je helemaal zelf kiezen…

Bijdrager
    MelvinV
    SMTR op 17 december 2014

Alles is mogelijk…

Wil jij twee aparte netwerken? Gebruik geen brugmodus…

Wil je één netwerk dmv beide AE’s? Zet 1 in brugmodus. Welke? Mag je helemaal zelf kiezen…

Dank voor je reactie! Ik wil slechts 1 wireless netwerk door het hele huis en op de 2 Airports elke actief te gebruiken LAN-poorten.
    Op alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb krijg ik vaak DHCP, 2x NAT of andere problemen.

Het doel is in ieder geval:
    – 1x Technicolor modem/router
    – Daarop aangesloten 2x een Airport Extreme (middels ethernetkabel)
    – Op de 1e Airport aangesloten: TV, Playstation 4 en Synology (allen middels ethernetkabel)
    – Op de 2e Airport aangesloten: TV (middels ethernetkabel)
    – 1 draadloos netwerk door het hele huis

Hoe moeten de 2 Airports ingesteld staan (Bridge, DHCP + NAT?, etc)
    Hoe moet de Technicolor ingesteld staan (Router, Bridge?)

Thanks!

Bijdrager
    hnijveen

Meest simpele lijkt me de TS als router, de AE’s via DHCP in bridge. zie ook: http://support.apple.com/nl-nl/ht4145

Bijdrager
    MelvinV
    hnijveen op 17 december 2014

Meest simpele lijkt me de TS als router, de AE’s via DHCP in bridge. zie ook: http://support.apple.com/nl-nl/ht4145

Maar in dat scenario is de tweede Airport via ethernet aangesloten op de eerste Airport. Dat kan bij mij niet. Of maakt dat niet uit?
    In mijn geval dienen beide Airports middels LAN op de router/modem aangesloten te worden.

Bijdrager
    macpro

Hoe de AE’s via netwerk kabels gekoppeld zijn aan de TC2700 maakt in principe niets uit.
    De TC2700 is in jouw netwerk de router en verzorgt de internet toegang en (normaal gesproken) ook het uitdelen van IP adressen via DHCP.
    Dus je gaat beide AE’s in brugmodus configureren en je geeft ze beiden exact dezelfde configuratie.
    Het enige wat anders zal zijn is de naam van de AE.

Of je beide AE’s vervolgens rechtstreeks op de TC2700 aansluit of dat je een AE koppelt met de TC2700 en de 2e AE op de 1e AE aansluit maakt niet uit.
    Gaat allebei werken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.