8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sjakiesjaak

meerdere accounts, gedeelde bestanden

Ik heb gisteren een account voor mijn vrouw ingesteld zodat de agenda’s en e-mails niet meer door elkaar lopen. Zij kan dan eveneens het bureaublad naar hartenlust zelf indelen.

Wij willen daarnaast wel dezelfde mappen gebruiken voor onze bestanden en iPhoto e.d. Met andere woorden, dit willen wij niet scheiden, omdat wij dezelfde bestanden en foto’s gebruiken.

Is dit mogelijk?

Bijdrager
    piebas

Als je dit in de map HD -> Gebruikers -> gedeeld zet kun je er vanuit elk account bij.

Bijdrager
    sjakiesjaak

Dus ik moet mijn muziek, iphoto library en documenten in de map gedeeld zetten?

Bijdrager
    piebas

yep

Bijdrager
    sjakiesjaak

Dat zal ik dan direct gaan proberen als ik thuis ben. Bedankt voor je snelle reactie!

Bijdrager
    WimVriend

iPhoto dan wel opstarten met de Alt toets ingedrukt, en de nieuwe (verplaatste) bibliotheek aanklikken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    sjakiesjaak op 22 augustus 2011

Dus ik moet mijn muziek, iphoto library en documenten in de map gedeeld zetten?

Ik heb hier maar 1 account en de map gedeeld dus nog nooit gebruikt, maar het is vast voldoende om slechts de alias hier te plaatsen en niet daadwerkelijk de originele map met foto’s etc. Dan hoef je iPhoto ook niet naar een nieuwe locatie te laten wijzen.
    Bovendien loop je het gevaar dat andere (iLife) programma’s je verplaatste iPhoto bibliotheek niet meer ‘zien’.

En als je dan de map “afbeeldingen” kiest, zit de iPhoto bibliotheek daar automatisch bij.

Bijdrager
    sjakiesjaak

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Ik heb het volgende gedaan:

ik heb de rechten van mijn thuismap (de mappen afbeeldingen, documenten, muziek, etc) ook aan de account van mijn vrouw gegeven. Vervolgens heb ik in Finder deze mappen bij haar in de favorieten gezet zodat ze overal bij kan. Ook heb ik Itunes, Iphoto, etc ingesteld dat zij hier gebruik van kan maken.

Dit alles werkt perfect alleen is haar standaardmap nog steeds Mijn Documenten van haar eigen account en niet Mijn Documenten van mijn account. M.a.w. als ze een bestand in bijvoorbeeld Word maakt en opslaat, wordt dit in de lege Mijn Documenten (van haar eigen account) opgeslagen.

Is er een manier om deze “standaard” locatie te wijzigen naar het account van mij?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.