13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    rastafadrian

Meerder .ts bestanden aan elkaar plakken

Als ik een HD aflevering van Prison Break gedownload heb (via newsgroups), krijg ik meerder .ts bestanden, met in de naam .0001, .0002 etc. Ik kan deze bestanden natuurlijk in een playlist zetten in VLC, dat gaat ook prima, maar het zijn een stuk of 38 bestanden, en elke keer tussen twee stukjes schokt het ontzettend. Kan ik deze bestanden aan elkaar plakken, iMovie kan het niet want dat kan geen .ts bestanden lezen. Iemand suggesties?

Bijdrager
    acb

Zoals zo vaak gezegd:

Macpar Deluxe…

Inactief
    Anoniem

Dat is toch alleen om uit te pakken? Hier gaat het om videobestanden als ik me niet vergis? Daar is een handig tooltje voor met de naam NullPacketStripper.jar ..

:)

Bijdrager
    lowfi

Kan gewoon in terminal:

cat *.ts > episode.ts

Klaar.

Bijdrager
    rastafadrian

@ lowfi: ik ben totaal niet thuis in Terminal, maar ik gok dat ik eerst typ: cat, dan alle bestanden in het venster sleep, en dan typ: > episode.ts ???
    En zal dit lang gaan duren, het is namelijk 4 gig ofzo.

Bijdrager
    lowfi

Nee je moet in de folder zitten waar de .ts bestanden staan.

macpro:~/Documents/Downloads/Usenet/alt.binaries.hdtv/2170601_Lost_-_3x04_-_Every_Man_For_Himself_(HDTV) lowfi$ cat *.ts > lost0304.ts

Het duurt niet zo lang. Het is meer disk activiteit dan geheugen of cpu. Tenminste op mijn mac pro gebruikt dit slechts 12% cpu. Minuut of 5 ofzo? Ik weet niet precies.

Bijdrager
    computer space

Welke klojo(s) heeft/hebben toch bedacht dat het tof is materiaal in 1001 stukjes aan te bieden:evil: . Hup! Sharen die vob files! Veel makkelijker.

Bijdrager
    rastafadrian
    ”lowfi”

Nee je moet in de folder zitten waar de .ts bestanden staan.

macpro:~/Documents/Downloads/Usenet/alt.binaries.hdtv/2170601_Lost_-_3x04_-_Every_Man_For_Himself_(HDTV) lowfi$ cat *.ts > lost0304.ts

Het duurt niet zo lang. Het is meer disk activiteit dan geheugen of cpu. Tenminste op mijn mac pro gebruikt dit slechts 12% cpu. Minuut of 5 ofzo? Ik weet niet precies.

Ik ben nu bezig, van mijn mac mini 1,66 gHz Core Duo neemt het 80 % van de CPU in beslag.
    Ik hoop dat het lukt, in ieder geval bedankt!

Bijdrager
    lowfi
    ”Martiniman”

Welke klojo(s) heeft/hebben toch bedacht dat het tof is materiaal in 1001 stukjes aan te bieden:evil: . Hup! Sharen die vob files! Veel makkelijker.

Makkelijker… ja maar de kwaliteit is ook stukken minder;)

Bijdrager
    computer space
    ”lowfi”
    ”Martiniman”

Makkelijker… ja maar de kwaliteit is ook stukken minder;)

Tuurlijk niet, dan heb je de originele DVD file. Kan niet beter.

Bijdrager
    lowfi

ts is meestal 1280×720 of 1920×1080. Dvd komt niet hoger dan 720×576 volgens mij;)

Bijdrager
    computer space

Zijn het HDTV rips? HDTV wordt toch gewoon in MPEG 2 of MPEG 4 gebroadcast? Ook in dat geval is .ts bullshit. Zet gewoon .mp4’s online!

Bijdrager
    lowfi

Zijn idd hdtv rips. ts staat voor transport stream en is een vorm van mpeg2.

Wiki verhaal hierover: http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_stream

Je ziet ook wel h264 op usenet maar volgens mij is dat weer opnieuw gedecodeerd. Ik heb liever het origineel:P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.