3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Rogier

Meerder gebruikers en permissies

Dag allemaal,

Om gebruik te kunnen maken van de ontzettend coole user switching, heb ik een extra account aangemaakt onder Panther. Echter, als ik nu bestanden van de ene naar de andere gebruiker kopieer, kan de andere gebruiker ze vaak niet openen omdat ze niet aan die account toebehoren. Nu weet ik dat je met permissies en ‘chown’ in de terminal het nodige kunt bereiken, maar is er ook een handiger manier? Bijvoorbeeld door alle document aan nobody toe te kennen of zo?

Alle tips zijn welkom!

Bij voorbaat dank,
    Rogier

Moderator
    Lucas Raggers

Verslepen van de ene naar de andere user moet geloof ik via de drop box in de public map. Een andere mogelijkheid is de ‘shared’ map van de ‘users’ map. Met privileges zou ik niet gaan klooien.

Bijdrager
    Rogier

Ok, dan zal ik die drop box eens proberen. Via de shared map heb ik al geprobeerd en daarmee krijg ik dus problemen. Met privileges heb ik al geklooid vrees ik. Ik heb namelijk mijn gebruikers map op een aparte partitie staan; wanneer je dan het OS opnieuw installeerd moet je die bestanden weer aan jezelf toekennen. Anders krijg je weer allemaal mappen met een ‘verboden’ symbooltje (rode cirkel met schuine streep) erin.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.