8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Macsters

Meer ram Logic Pro?

Ik werk al zo\’n 2 jaar met Logic Pro en Logic blijft maar vastlopen tijdens (redelijk) grote projecten met veel Audio Units (digitale instrumenten). Ik vraag mij echter af of het helpt om van 4GB naar 8GB te gaan, onderaan Logic bij system performance loopt mijn CPU balkje namelijk de hele tijd vol.

Ik heb er niet heel veel verstand van dus ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.

Ik heb momenteel een Mid 2009 2,53GHz 15\” Macbook pro met een 250GB Samsung SSD en 4GB Ram

Hier een afbeelding van de error die ik krijg.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou ik zou eens kijken of je nog wel genoeg harddisk ruimte heb.

Bijdrager
    Loek1991

Je ram geheugen uitbreiden van 4 naar 8 GB zou kunnen helpen. Zoals je zelf al aangeeft gebruik je veel VST’s en plug-ins tegelijk, dus dan is wat meer ram-geheugen nooit overbodige luxe. Wel moet ik je zeggen dat er in Logic nog steeds een bug zit die deze melding veroorzaakt. Ik heb zelf een 27″ iMac uit 2010 met een 2,93 Quad-Core i7 en 8 GB ram en ik heb ook last van van deze melding. Met extra ram verlaag je de kans op deze melding, maar ik ben bang dat hij bij echt grote projecten niet geheel verdwijnt.

Bijdrager
    plonserd

Welk OS en welke versie van Logic?
    Is idd een bekende bug sinds Logic 9.1.3 (of 9.1.4 ben niet meer zeker)
    Had er zelf ook enorm veel last van, downgrade naar 9.0.0 heeft bij mij het probleem opgelost.

Bijdrager
    Macsters

Ik heb op mijn harddisk nog rond de 80GB ruimte dus dat zou volgens mij wel voldoende moeten zijn, Ik heb zelf ook nog een 27″ iMac waar ik het zelfde probleem op heb.

Momenteel draai ik Logic 9.1.8 maar ik moet zeggen dat ik dit probleem al met meerdere versies heb ervaren. Hoe zou ik eventueel een downgrade naar 9.0.0 kunnen doen?

Lid
    lEl

Is denk ik eerder een probleem op de CPU ipv I/O.
    Probeer andere programma’s te sluiten, als deze een paar CPU %jes pikken, heb je deze vrij voor logic.

Hoewel 4GB wel niet zo veel is en logic zich misschien beter thuis zal voelen met 8.

Bijdrager
    Macsters

bedankt voor de reacties, ik ga binnenkort dan maar upgraden naar 8GB en kijken wat het resultaat is, voor die 6 tientjes kan ik toch niet de fout ingaan. Weet iemand toevallig of er ook nog een aanzienlijk verschil is tussen de RAM van Crucial en Kingston?

Geblokkeerd
    Anoniem
    Macsters op 04 april 2013

Ik heb op mijn harddisk nog rond de 80GB ruimte dus dat zou volgens mij wel voldoende moeten zijn, Ik heb zelf ook nog een 27″ iMac waar ik het zelfde probleem op heb.

Momenteel draai ik Logic 9.1.8 maar ik moet zeggen dat ik dit probleem al met meerdere versies heb ervaren. Hoe zou ik eventueel een downgrade naar 9.0.0 kunnen doen?

Ik las op de foutmelding veel harddisk vol problemen. En als je heeele grote bestanden heb met meerdere kanalen. hoeveel schijfruimte heeft hij dan om te bewerken nodig ? Dus vandaar dat het me niet een rare vraag leek voor mij en dus ik hem daarom stelde :).
    Maar blij dat dat niet probleem is. Nadeel vaak van ssd grrr. Zit elke maand weer harddisk ruimte te zoeken ;).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.