4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jabesse

Meer met MobileMe+Airport

Eerder vandaag heb ik m’n Airport Extreme voorzien van m’n MobileMe-gegevens, en heb een USB-stick er aan gesloten, om later vanaf elders te kijken of ik die disk via Internet kon benaderen.
    Op de andere lokatie startte ik Airport Utility om de daar aanwezige Airport Extreme van de laatste firmware te voorzien. Groot was mijn verbazing toen de utility 2 apparaten liet zien: het apparaat ter plekke en het apparaat bij mij thuis! En dat terwijl het vinkje van instellen via de WAN-verbinding (op beide apparaten) uit stond. Dat MOET dus via MobileMe zijn gegaan!
    Voor de zekerheid ook op dat apparaat m’n MobileMe-gegevens ingevuld, en jawel: nu thuis aangekomen zie ik ook dat apparaat.

Ik heb nergens in een handleiding of op het web iets over deze feature zien staan. Of heb ik iets gemist?

Meteen even geprobeerd of ik misschien ook een aan het apparaat aangesloten printer via Internet kon zien en gebruiken, maar dat was helaas niet zo.

EDIT:
    Oh, het staat er wel, op http://support.apple.com/kb/HT3466 :
    “Enables remote administration and remote access to compatible USB connected drives via Back to My Mac (except on AirPort Express)”
    Nu nog USB connected printers…

Bijdrager
    J-P-H

Snap ik het nu goed dat – sinds de update – het mogelijk is om met MobileMe de gedeelde schijf van de AE te benaderen via internet?

Bijdrager
    jonnie

Ja dat is correct, alleen is het mij nog niet gelukt. Back to my mac werkt hier en ook op mijn vaders laptop bij hem thuis.

Ik zie mijn Macbook pro in zijn finder verschijnen, alleen mijn harddisk die aan mijn extreme hangt zie ik niet.

:?

Bijdrager
    JakobD

Ja, het is mogelijk. Je moet gewoon je MobileMe gegevens invullen in Airport Utility en MobileMe zorgt voor de rest (als je nieuwe firmware etc. hebt). Maar interessant vind ik het dat jij de WAN knopjes niet aangevinkt hebt.

Want volgens mij moet je door de WAN knopjes wel aan te vinken ook de schijven kunnen benaderen met een windows computer? Kun je dit eens proberen? Want ik loop daar helemaal vast mee, getuige mijn eigen topic:-(

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.