7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ross

Meer mensen freezes met nieuwe mbp retina Late 2013 lijn?

Mijn eerste problemen, lijken voorbij. Wordt niet meer warm en batterij getest. Haalt 9,5 tot 10 uur.

2 dingen waar ik me nog een beetje zorgen om maak.

1. Had gisteren ineens een freeze. Kon niets meer doen. Geen kernel panic teken. Kon alleen niets. Wel in slaap stand en er uit, maar kon niets.

2. Heb een paar keer een glitch gezien in weergave beeld. Hele snelle vervorming. 2 keer. Videokaart?

Verder draait die perfect op moment.

Bijdrager
    Jeroen v.

Oei, ik ga toevallig vandaag mijn nieuwe MBP late 2013 ophalen bij de winkel. Hoop dat dit de gebruikelijke eerste bugs zijn bij een nieuwe release. Mocht ik iets tegenkomen qua freeze of glich dan laat ik het weten. Verder wel tevreden met de nieuwe modellen hoop ik?

Bijdrager
    Buzz

Ik heb het eerste model 15″ Retina MBP. In het begin had ik ook af en toe zulke zorgelijke glitches, maar nu niet meer. Het zijn vast dingetjes die in een toekomstige software update zijn opgelost.

Bijdrager
    polansky

Kijk eens op de support pagina’s van Apple zelf!

Ondertussen al méér dan 17 pagina’s met klachten over vastlopers van de nieuwe MBP’s.

Ik krijg de mijne morgen of donderdag en ben nu al niet pleased. Hopelijk kan Apple dit fixen met een firmware anders gaat hij gewoon gelijk de garantie in.

Dit soort dingen moeten niet mogen met een computer van bijna 3000 euro.

Bijdrager
    Mr. Jones

Hier een een nieuwe MBP 13″ en helemaal geen problemen. Supersnelle heerlijke machine!(y)

Bijdrager
    iDog

En toen was ik dus weer aan het twijfelen:)

Heb nu de keus om een early 2013 MBPr te kopen (ME665LL/A) of de nieuwe (16gb, 2.3ghz, 512gb ssd, 15.4″) variant.

Scheelt me 500 euro, maar is het verschil in snelheid te rechtvaardigen ? Kon niet echt een goede vergelijking vinden van de 2.7 i7 (3rd gen ?) en de 2.3 i7 (4th gen?) MBP-varianten. Was al half aan het beslissen om dan toch maar de nieuwe te kopen (ook omdat het natuurlijk via de Apple Store is, en geen gezeik met Applecare of eigenaar overzetten), maar de vele pagina’s met klachten zijn toch weer wat verontrustend.

Enig advies (behalve “wacht maar tot december”) in deze ?

edit : kon me niet meer inhouden en de early 2013 maar gekocht. En nu maar hopen dat het voor jullie puur een OSX probleem is en geen hardware issue..

Bijdrager
    Solidrocketbooster
    Ross op 29 oktober 2013

Mijn eerste problemen, lijken voorbij. Wordt niet meer warm en batterij getest. Haalt 9,5 tot 10 uur.

2 dingen waar ik me nog een beetje zorgen om maak.

1. Had gisteren ineens een freeze. Kon niets meer doen. Geen kernel panic teken. Kon alleen niets. Wel in slaap stand en er uit, maar kon niets.

2. Heb een paar keer een glitch gezien in weergave beeld. Hele snelle vervorming. 2 keer. Videokaart?

Verder draait die perfect op moment.

Check even hier:New Retina Macbook pro 13 Haswell system hang/unresponsive

1819 replies

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.